Úvaly - město v zeleni

Ptáte se starosty

Téma: Ostatní

Dobry den,od pondělí 12.10. probiha stavba ostrůvku na "Starokolinske" na prechodu z Bulharské ulice. Jelikoz tam tudy chodim 4x denne pro do skolky,tak vim jak hustá je tam doprava a nejaky ostrůvek pro chodce problem s prechodem tak frekventovane silnice nic neřeší. Naopak,podle toho co tam roste,je evidentní ze dojde ke zúžení silnice a v zime na náledí si tam akorat tak někdo v aute s prominutim rozbije hubu. Podobna nehoda byla v Krocehlavech,kde pani na náledí pri nizke rychlosti ve meste dostala smyk a rozsekala auto o ostrůvek. Naštěstí
v okolí nebyl zadny chodec.
Nehledě na nákladní auta,pro které prujezd okoko ostrůvku bude s šířkou jiste probem.
Musim rict,ze jako chodce,jste mi s tímto řešením problemu prechodu na Slovany teda vubec nepotěšili.
??Proc jste přes silnici neudelali jednoduchou lávku pro pěší,na kterou tu lidi cekaji pres 20 let??? A neříkejte mi nic o navýšení a technickem provedeni...Vsechno jde,musi se jen chtít.Vznikaji i složitější stavby a jde to. Jako 600 tis za ostrůvek je teda docela financi bomba.O kolik vic ne-li stejne by vysla lavka pro pěší,ktera by byla mbohem bezpečnější.
Je videt ze toto (ne) řešení prechodu z Bulharske vymyslel člověk,ktery tudy nechodi. Jinak by přemýšlel jiste jinak.

Stejne jako ten projektant co navrhnul rekonstrukci nádraží...Kdyz prší,fouka vítr,tak se lidi z peronu chodi schovat do podchodu,protoze na perone neni závětří a střecha otočená do obráceného V lidi před deštěm neochrani... Nemluvě o prejezdu...Maminky s kočárky čekají u závor.Do podchodu nevede najezd na kočárek...A tak bych pokracovala dal. Upravy města mají sloužit lidem a ne je štvát. Tak si na to vzpomente az si zase na seznamu.cz budete dělat PR.
Děkuji za odpověď

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 15.10.2020

Dobrý den paní Holečková, strašně lituji, že nejste starostkou tohoto města, protože vidím, že jste člověk, který se v dané problematice opravdu vyzná. Projektanti, kteří se lávkou zabývali, včetně technického řešení dle dnešních norem (bezbariérovost, minimální světlá výška pro silnici I. řídy) měli tu smůlu, že na Vás v době, kdy se tím zabývali, neměli kontakt. Jistě by pak řešení našli. Jelikož my nemáme zase takové znalosti, tak jsme došli k závěru, že stavět lávku za 15 milionů Kč v místě, kde k tomu není ani prostor, v situaci, kdy o 100 metrů dále je světelně řízená křižovatku, je fakt nesmysl. A že postačí středový ostrůvek. Už vzhledem k tomu, že časem bude vybudována přeložka silnice I/12, která větší část tranzitu odvede z Úval. Stejně tak lituji, že v době, kdy jsme vypsali výběrové řízení na zhotovení středového ostrůvku, jste neměla čas se přihlásit se svojí nabídkou do soutěže a postavit středový ostrůvek za zlomek ceny. Jak rádi bychom ušetřené peníze (zvlášť v této době) věnovali na výstavbu třeba chybějících chodníků! Materiál, který zabývá rolí středových ostrůvků při zvyšování bezpečnosti chodců najdete třeba zde: https://www.czrso.cz/file/jak-ovlivnit-dopravu-v-obcich.pdf