Téma: Ostatní
Dobry den,od pondělí 12.10. probiha stavba ostrůvku na "Starokolinske" na prechodu z Bulharské ulice. Jelikoz tam tudy chodim 4x denne pro do skolky,tak vim jak hustá je tam doprava a nejaky ostrůvek pro chodce problem s prechodem tak frekventovane silnice nic neřeší. Naopak,podle toho co tam roste,je evidentní ze dojde ke zúžení silnice a v zime na náledí si tam akorat tak někdo v aute s prominutim rozbije hubu. Podobna nehoda byla v Krocehlavech,kde pani na náledí pri nizke rychlosti ve meste dostala smyk a rozsekala auto o ostrůvek. Naštěstí
v okolí nebyl zadny chodec.
Nehledě na nákladní auta,pro které prujezd okoko ostrůvku bude s šířkou jiste probem.
Musim rict,ze jako chodce,jste mi s tímto řešením problemu prechodu na Slovany teda vubec nepotěšili.
??Proc jste přes silnici neudelali jednoduchou lávku pro pěší,na kterou tu lidi cekaji pres 20 let??? A neříkejte mi nic o navýšení a technickem provedeni...Vsechno jde,musi se jen chtít.Vznikaji i složitější stavby a jde to. Jako 600 tis za ostrůvek je teda docela financi bomba.O kolik vic ne-li stejne by vysla lavka pro pěší,ktera by byla mbohem bezpečnější.
Je videt ze toto (ne) řešení prechodu z Bulharske vymyslel člověk,ktery tudy nechodi. Jinak by přemýšlel jiste jinak.
Stejne jako ten projektant co navrhnul rekonstrukci nádraží...Kdyz prší,fouka vítr,tak se lidi z peronu chodi schovat do podchodu,protoze na perone neni závětří a střecha otočená do obráceného V lidi před deštěm neochrani... Nemluvě o prejezdu...Maminky s kočárky čekají u závor.Do podchodu nevede najezd na kočárek...A tak bych pokracovala dal. Upravy města mají sloužit lidem a ne je štvát. Tak si na to vzpomente az si zase na seznamu.cz budete dělat PR.
Děkuji za odpověď
Petr Borecký, starosta města, 15.10.2020
Dobrý den paní Holečková, strašně lituji, že nejste starostkou tohoto města, protože vidím, že jste člověk, který se v dané problematice opravdu vyzná. Projektanti, kteří se lávkou zabývali, včetně technického řešení dle dnešních norem (bezbariérovost, minimální světlá výška pro silnici I. řídy) měli tu smůlu, že na Vás v době, kdy se tím zabývali, neměli kontakt. Jistě by pak řešení našli. Jelikož my nemáme zase takové znalosti, tak jsme došli k závěru, že stavět lávku za 15 milionů Kč v místě, kde k tomu není ani prostor, v situaci, kdy o 100 metrů dále je světelně řízená křižovatku, je fakt nesmysl. A že postačí středový ostrůvek. Už vzhledem k tomu, že časem bude vybudována přeložka silnice I/12, která větší část tranzitu odvede z Úval. Stejně tak lituji, že v době, kdy jsme vypsali výběrové řízení na zhotovení středového ostrůvku, jste neměla čas se přihlásit se svojí nabídkou do soutěže a postavit středový ostrůvek za zlomek ceny. Jak rádi bychom ušetřené peníze (zvlášť v této době) věnovali na výstavbu třeba chybějících chodníků! Materiál, který zabývá rolí středových ostrůvků při zvyšování bezpečnosti chodců najdete třeba zde: https://www.czrso.cz/file/jak-ovlivnit-dopravu-v-obcich.pdf