Úvaly - město v zeleni

Ptáte se starosty

Téma: Ostatní

Vážený pane starosto,

dovoluji si obrátit se na Vás s následující záležitostí.

Byť jsem často měl na různé záležitosti, týkající se našeho města, odlišné názory než Vy, vždy jsem oceňoval, že jste byl schopen s občany víceméně otevřeně komunikovat.

Nevím, zda je to způsobeno Vaším novým působením v krajské politice, nebo zda se jedná o novou komunikační strategii, s politováním však musím konstatovat, že v poslední době došlo v komunikaci, a to nejen Vaší, ale i ze strany některých městských organizací, ke zjevné změně k horšímu.

To, že jste v rámci naší komunikace ohledně plánované regulace parkování nijak nereagoval na můj e-mail z 24.9.2020, který byl mojí reakcí na Váš předcházející, z mého pohledu minimálně neslušný e-mail, bych ještě přenesl přes srdce.

Za daleko závažnější však považuji skutečnost, že zcela bez jakékoliv Vaší reakce zůstala moje komunikace s TSÚ ohledně letošních odečtů vodoměrů, která Vám byla, alespoň z mé strany, zasílána v kopii.

Abych tedy zachoval smysl této rubriky, mám na Vás, jako na reprezentanta zřizovatele TSÚ, následující otázky:
• považujete způsob komunikace, týkající se mých dotazů ohledně letošních odečtů vodoměrů, ze strany TSÚ za správný?
• je způsob, jakým TSÚ obecně komunikuje s občany, včetně těch, kterých se to vůbec netýká, ohledně odečtů vodoměrů, správný?
• je postup, zvolený TSÚ ohledně letošních odečtů vodoměrů, správný?

Současně Vás, jako reprezentanta zřizovatele TSÚ, prosím o odpověď na dotazy, které jsem TSÚ položil v mých e-mailech z 3.11.2020 a které dosud zůstaly bez adekvátní odpovědi.

S pozdravem

M. Pilař

Odpověď:

, 4.12.2020

Dobrý den pane Pilaři, svoji komunikační strategii jsem nezměnil a roli v tom nehraje ani mé krajské angažmá a i nadále chci s občany Úval komunikovat, jak jsem dělal doposud. Co se týká (ne)reakce na Váš mail ze 24.9.2020, mohli bychom sáhodlouze debatovat o ozývání se z lesa a volání, což jsem v daném kontextu považoval a považuji za mrhání časem a v daném ping pongu jsem odmítl a odmítám pokračovat. Pojďme k druhé věci, která se týká Vaší komunikace ohledně TSÚ a odečtu vodoměrů. Mám zde poznámku a pak samotnou odpověď. Ta poznámka je, že pokud posíláte mail na něčí adresu (paní Schwarzová z Technických služeb) a druhého člověka dáte do kopie  (v tomto případě mne a pana Jaroslava Špačka), tak to znamená, že tomu člověku dáváte informaci na vědomí a neočekáváte jeho odpověď. Jinak byste jej měl dát přímo mezi adresáty mailu, alespoň taková je běžná zvyklost. Co se týká samotné odpovědi, tak jsem dotazem u ředitele Technických služeb zjistil, že jste skutečně odpověď na svůj mail ze dne 3.11.2020 nedostal. Tuto skutečnost jsem panu řediteli (je jím od 1.12.2020) vytkl a požádal ho nápravu. Ohledně samotné věci a Vašich dotazů je bez diskuse chyba, že Technické služby nebyly dosud schopné škálovat zákazníky a rozdělit zákazníky odečítané online od zákazníků odečítaných „ručně“ a posílaly tak dopisy na všechny zákazníky. Rozdíl ve fakturovaném objemu vody (4 m3) byl způsoben tím, že po Vašem ručním odečtu byl proveden i dálkový odečet o pár dní později a proto se spotřeba lišila.  Je mi jasné, že toto jste vědět nemohl a měl tak oprávněně pocit zbytečné práce. Věřím, že nový pan ředitel tyto nedostatky v dohledné době napraví. Pokud jde o samotné odečítání vodoměrů, na samoodečtu provedeném zákazníkem nevidím nic nestandardního, zvlášť v současné době covidové, kdy bylo potřeba co nejvíce omezit osobní styk zaměstnanců z TSÚ se zákazníky. Dělaly to tak i jiné společnosti. Pokud budete mít v dané věci další dotazy, obracejte se prosím přímo na kolegy z Technických služeb. S pozdravem a přáním klidného adventu