Zodpovězené otázky


Téma: Ostatní

Vážený pane starosto, v článku o novém parkovacím systému pro Úvaly píšete, že „řešením je nabídka kvalitní dostupnosti úvalského nádraží veřejnou hromadnou dopravou…“ nicméně v žádném bodě z cílů systému se neobjevuje zmínka jak právě kvalitní dostupnosti nádraží chcete dosáhnout. Bydlím na konci Úval v Kollárově ulici. Můžeme mi, prosím, sdělit jak kvalitně se dostanu z domu na nádraží? Věřím, že najdete nějaké fajn řešení, vždyť chodník od závor na náměstí se už rekonstruoval 2x za posledních cca 5let?, tak určitě bude existovat i řešení pro letitý problém jakým je Kollárova ulice. PS: chůzi a ani jízdu blátem, loužemi či prachem a kamením mezi výmoly nepovažuji za správné řešení pro 21. století.

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 17.7.2020

Dobrý den paní Kotálová, naprosto s Vámi souhlasím s tím, že Kollárova ulice není ulicí, kterou bych si v Úvalech 21. století představoval. Ale bohužel, nedá se během několika málo let dohnat to, co se nezvládlo za předchozích několik desetiletí.  V každém případě je možným řešením vyjít na ulici Pražskou, kde chodníky jsou a Kollárova je jen jeden blok od Pražské 🙂 Samotná rekonstrukce Kollárovy ulice je jednou z priorit města a pevně věřím, že ji do roku 2022 zvládneme realizovat. Kompletní projektovou dokumentaci a stavební povolení máme.  Teď jde jen o to, sehnat peníze. Další věcí, na které pracujeme a kterou chceme také brzy realizovat, je zavedení autobusové linky na horní Úvalák, takže by busy jezdily ke školce a zdravotnímu středisku. Dá-li Bůh a ROPID, tak nejpozději od 14.6.2021 tyto linky uvedeme do provozu. S pozdravem Petr Borecký

Téma: Životní prostředí

Dobrý den pane starosto,
chci se optat, zda je na městě zaměření sítí, které byly nově pokládány či překládány v rámci nové komunikace a chodníků v ulici 5. května. To, že se město zachovalo k podnikatelským subjektům , které mají provozovny v horní části ulice tak vstřícně, že jim v této části zbudovalo 2, slovy dvě, parkovací stání, na nichž by měli zaparkovat jejich zaměstnanci či zákazníci. Když jsem na tento nedostatek upozorňoval, ač odbor výstavby i některé radní - výsledek byl, to starosta - musí tam být stromy či máš pravdu, to je blbost, to není možné. Od Vás jsem se nepřímo, ale zprostředkovaně dozvěděl, že pan Kroutil ať si parkuje na svém pozemku. Stalo se, je zkolaudováno, musíme si zvyknout.
Ale proč píšu. Ač se mi podařilo zachránit mnou vysazenou a opečovávanou převislou břízu, která měla být dle původního projektu pokácena, přibyl mi vedle ní, cca 5 m daleko javor, který tady bude trochu nepatřičný, ale nejsem Don Quijote, abych bojoval s větrnými mlýny. Ale vadí mi, když je ten strom mezi přípojkami dešťových a splaškových vod vede vzdálenosti cca 1,5m s kořeny při zasazení výškově těsně nad nimi. Můžu se jen modlit, aby v té šotolině moc nerostl, protože je jen otázkou času, kdy ty přípojky poškodí. Předpokládám, že to u mne není jediný případ. S pozdravem Zeleni zdar všude a za každou cenu
Roman Kroutil

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 17.7.2020

Dobrý den pane Kroutile, sítě v nově rekonstruované ulici 5. května jsou pochopitelně všechny zaměřeny a dokonce je toto zaměření veřejně dostupné na Technické mapě města, která je dostupná na webu. Stejně tak stromy byly sázeny tak, aby příslušné inženýrské sítě nebyly zasaženy. K meritu Vašeho dotazu. Město Vám vyšlo vstříc již během rekonstrukce ulice 5. května, takže strom, který se měl sázet u Vašeho objektu, vysázen nebyl a přibyla Vám tam 2 parkovací místa, takže se Vám před vjezd vejde minimálně 5 aut. V bezprostřední blízkosti máte pak 2  parkovací místa a v dochozí vzdálenosti 50 metrů od firmy další parkovací pruh pro 4 auta. To je celkem 11 míst pro auta. Byl jsem se tam schválně během týdne v pracovní době několikrát podívat. Přecpáno tam tedy rozhodně nebylo, viz fota. A ano, netajím se tím, že ve veřejném prostoru města má zeleň a stromy nepoměrně vyšší hodnotu než zaparkovaná auta. Ale jsem rád, že dle Vašeho pozdravu tento názor sdílíme, takže se připojuji a zdravím ... Zeleni zdar! 🙂  

Téma: Ostatní

Pane starosto,
dekuji za vysvětlení parkování v Nerudove ulici. Ještě bych prosila o sdělení, zda v případě, že řemeslník přijede ráno (mám starý dům, občasné opravy jsou nutné), v poledne si dojede na oběd a opět se vrátí, bude se mu 5 hodin parkování zdarma načítat znovu nebo se bude čas parkování načítat a bude už muset platit 80 Kč za hodinu? Částka je dost vysoká a samozřejmě bych jí musela zaplatit já. Předem děkuji za odpověď. Dobromila Pražákova

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 10.7.2020

Dobrý den paní Pražáková, čas se bude řemeslníkovi načítat. S pozdravem, Petr Borecký

Téma: Ostatní

Dobrý den,pane Borecký, mám prosím otázku,zda-li by šel přidat autobus 423 ze Slovan s odjezdem v 5:25 ( do doby než se přidají nové linky poté by tento spoj se zrušil) ,aby navazovala na vlak S1 na Masarykovo n. Zde jsem vypracoval i mojí představu jak by mohli vypadat trasy a JŘ Linek. Děkuji a s pozdravem obyvatel Slovan Jan

Přílohy:
návrh AD (docx, 22 KB)
Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 10.7.2020

Dobrý den pane Jane, předložím Váš návrh na přidání busu 423 v 5.25 i starostům okolních obcí, které jej spolufinancují. Pokud budou pro a bude mezi občany poptávka, bus bude přidán. Co se týká Vašich ostatních návrhů na úpravy jízdních řádů, předám je na ROPID, protože tam propočítávají i návaznosti na jednotlivé další spoje (vlaky, busy), čas pro odpočinek řidičů, točny atd. S pozdravem, Petr Borecký

Téma: Ostatní

Dobrý den,

před nějakou dobou, cca v roce 2016, přesně si to už nepamatuji, byla prováděna výstavba veřejného osvětlení v ulici Na ztraceném korci. Podle plánku, který přikládám k dotazu, bylo plánováno VO i na pozemcích 3100,3116,3117 ve vlastnictví pana Misárka. Tyto lampy VO v počtu 3 byly z nejakého důvodu vynechány. Můj dotaz zní proč?

§35 odst.3 zákona 13/1997 Zákona o pozemních komunikací v platném znění říká:
(3) Vlastník nemovitosti sousedící s průjezdním úsekem silnice nebo s místní komunikací v zastavěném území obce je v nezbytně nutných případech povinen za jednorázovou úhradu strpět zřízení věcného břemene na své nemovitosti spočívajícího v umístění veřejného osvětlení, dopravních značek světelných signálů, dopravních zařízení a zařízení pro provozní informace a tabulek s označením místních názvů. Rozhodnutí o zřízení věcného břemene a o výši úhrady vydává příslušný silniční správní úřad u dopravních značek světelných signálů, dopravních zařízení a zařízení pro provozní informace na základě stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích nebo zařízení pro provozní informace.

Vzhledem k tomu, že VO bylo postaveno u hranic předmětných pozemků, a nebyl ŽÁDNÝ věcný důvod VO na předmětných pozemcích nepostavit, považuji postup MěÚ a Stavebního úřadu za schválnost.

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 10.7.2020

Vážený pane Hrušovský, situaci v ulici na Ztraceném Korci jsem vysvětloval už mnohokrát. Takže tedy stručně. Nejedná se o schválnost ze strany města. Proč bychom to proboha dělali? Pozemky jsou soukromé a majitelé těchto pozemků nesouhlasí prakticky s ničím, co město v dané ulici udělá. Teď se dokonce soudí o to, aby se z ulice na Ztraceném Korci zlikvidovala úprava povrchu, který tam je a navezlo zpátky bahno. A jelikož silniční správní úřad v Brandýse nad Labem zanesl ulici na Ztraceném Korci jako účelovou komunikaci, tak je pozice města Úvaly právně velmi slabá. Situace proto bohužel nemá a nebude mít rychlé řešení. Vyvlastnění pozemků, které jsme jako radnice navrhli, odmítlo zastupitelstvo. Ptejte se a adresujte své výhrady proto těm zastupitelům, kteří s vyvlastňovacím řízením nesouhlasili. S pozdravem, Petr Borecký

Téma: Rozvoj města

Vážený pane starosto,
omezením parkování v Nerudove ulici jsem se nijak nezabývala, protože já parkuji na mem pozemku, jen výjimečně, když vím, že za chvilku zase vyjedu, nezajizdim a na krátkou dobu zaparkuji na ulici. I návštěvy zajíždí dovnitř, ovšem může nastat výjimečná situace, kdy by přijelo více lidí nebo řemeslník, který by potřeboval zaparkovat na ulici. Doporučil byste, prosím, abych si pro takovou možnou situaci pro jistotu parkovací kartu zakoupila? Předem děkuji za odpověď. D. Pražákova

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 29.6.2020

Dobrý den paní Pražáková,  regulace parkování bude probíhat ve všední dny mezi 7:00 - 17:00, přičemž bude možno parkovat 5 hodin zdarma, s tím, že každou další další hodinu bude možné dokoupit za částku 80,- Kč. Pokud řemeslníci například přijedou po 12:00, již daný den nebudou muset nic platit, to samé se týká návštěv. O víkendu parkování nebude regulováno vůbec, jako doposud.  Rozhodnutí, jestli si tedy zakoupit parkovací kartu, pokud parkujete na svém pozemku, je tedy plně na Vás, avšak já osobně bych nezbytnost jejího pořizování velmi zvážil.  S pozdravem, Petr Borecký

Téma: Ostatní

Dobrý den pane starosto,
na internetovém serveru youtube bohužel nemohu nalézt záznam z IV. jednání zastupitelstva města Úvaly v roce 2020, který bych rád sledoval. Bohužel nemám možnost z časových (pracovních) důvodů se jít na jednání jít osobně podívat, nebo sledovat přímý přenos na internetu. Děkuji.

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 29.6.2020

Milý občane, záznam z jednání IV. zastupitelstva města Úvaly nyní prochází anonymizací kvůli dodržení požadavků směrnice GDPR. V okamžiku, kdy naši technici anonymizaci dokončí, bude záznam z jednání zveřejněn na Youtube kanálu města Úvaly. Vzhledem k mimořádné délce jednání zastupitelstva se tak stane nejspíše po 10.7.2020. S pozdravem Petr Borecký

Téma: Stavební řád

Vážený pane starosto,

jsem zájemcem o jeden z volných stavebních pozemků v ulici Tisová.
Můžete prosím potvrdit, že by výstavba RD na tomto pozemku byla zatížena poplatkem 450 tis. Kč?
V odpovědi ze dne 16.3. na dotaz ze dne 11.3. mimo jiné uvádíte: "...zřejmě s ohledem na naše přísné podmínky pro výstavbu žádné jednání nedošlo do konce." Můžete prosím upřesnit, jaké podmínky nad rámec standardního (již komplikovaného) stavebního řízení máte na mysli?

Děkuji.

S pozdravem
Petr Mizera

Odpověď:

Petr Borecký, starosta města, 29.6.2020

Dobrý den pane Mizero, ano, mohu potvrdit, že na základě usnesení zastupitelstva města Úvaly ze dne 25.6.2020 je výstavba nových domů v Úvalech zatížena platbou ve výši 450 000 Kč za každou novou bytovou jednotku. Tato platba je určena na rozvoj občanské a sociální infrastruktury města. Pokud se týká podmínek výstavby, jde především o to, aby výstavba v daném místě nenarušovala ráz lokality, je nutné splnit podmínky pro stavbu oplocení (výška max. 1,6 m, 50% průhlednost) a stavbou nesmí být ničena nebo poškozována uliční zeleň a povrch komunikací, proto se před stavbou vždy pořizuje pasportizace povrchů komunikací. Více informací k výstavbě získáte na odboru životního prostředí a územního rozvoje města Úvaly. S pozdravem Petr Borecký