V uplynulých třech letech začala výrazně růst intenzita automobilového provozu v Úvalech, především v centru města v okolí nádraží.
Tento růst má několik příčin. Především se projevilo razantní omezení možností parkování v Praze zavedením parkovacích zón, nemalý vliv má i stále rostoucí počet obyvatel v Úvalech a okolních vesnicích a městysech, pro které je nádraží v Úvalech přirozenou přestupní stanicí pro dopravu do zaměstnání, ale i třeba za zábavou, nákupy nebo lékařem.
V okolí nádraží v oblasti vymezené zhruba ulicemi Nerudova – Žižkova – Wolkerova – náměstí Svobody – Na Spojce – Smetanova parkuje každý den cca kolem 300 aut. A trend je stále rostoucí.
Důsledkem jsou zaplněné ulice, vysoký provoz v okolí nádraží a pro občany v lokalitě bydlící či podnikající leckdy nemožnost buď zaparkovat nebo se vůbec dostat domů.
Požádali jsme proto tým Fakulty dopravní ČVUT v Praze pod vedením docenta Jiřího Čarského o zpracování návrhu regulace provozu a parkování v oblasti okolo nádraží. Součástí tohoto návrhu je i řešení výstavby nového autobusového terminálu u nádraží, infrastruktury pro cyklisty a další posílení autobusových linek, včetně obsluhy lokality Pařezina.
Tento návrh je zveřejněn pro připomínkování veřejností na webových stránkách města.
Zveme vás všechny na veřejnou prezentaci návrhu a diskusi o tomto návrhu do Domu s pečovatelskou službou