Technická mapa Úval a GeoportálGeoportál

 

Mapa samosprávy - ÚvalyMapa samosprávy

 

Rozklikávací rozpočet

Rozklikávací rozpočet

 

Investiční mapa města

Investiční mapa města

 

Digitální povodňový plán
Povoden

 

Aktuální příjezdy a odjezdy vlakůInformační tabule o odjezdech a příjezdech vlaků

 

Bezpečné Úvaly

Bezpečné Úvaly

 

Aktuální stav hladin vodních toků v Úvalech

Výmola

 

Kamery v ÚvalechÚvaly živě

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

 

Czech POINT

 

facebook

 

posemberi

 

Street Art Úvaly

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 8
DNES: 332
TÝDEN: 2197
CELKEM: 635556

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Dobrý den pane starosto, zaujal mě koncept budování víceúčelových sportovních hřišť s multifunkčním povrchem, umístěných tzv. "v kleci", tedy laicky řečeno "v uzamykatelném oplocení". Nicméně jedna věc mi opravdu nesedí a to jsou stavitelem navrhované rozměry 34x16m. Pokud jsem se podíval, jaké jsou dnes stále běžně užívané a minimální rozměry pro sporty, které se zde lokálně vyskytují, tj. např. házená (40x20m), (malá) kopaná (40x20m), tak by bylo vhodné tyto minimální rozměry reflektovat a zahrnout je do projektu i z pohledu alespoň minimální podpory těchto (nejen v úvalech tradičně provozovaných) sportů. Pokud se nepletu, plánuje se nyní v Úvalech výstavba dvou takových hřišť, o kterým vím (Na Slovanech a Pod vinicí). Děkuji za odpověď. (Vloženo 10. 5. 2017)

Dobrý den pane Nováku,

ano, snažíme se o to, aby v každé čtvrti nebo v rozumné docházkové vzdálenosti ke každé takové čtvrti bylo veřejně dostupné sportoviště, přičemž tento plán bychom chtěli realizovat do konce roku 2019. Koncepčně a velikostně vychází z hřišť, která se dají na klíč pořídit kolem 1 milionu Kč a také z dostupné velikosti pozemků.

Tzn., že v některých čtvrtích budou hřiště o velikosti 32 x 15m, v některých čtvrtích budou větší, tzn. i o Vámi uváděném rozměru. Konkrétně na Slovanech se však bude z prostorových důvodů zřejmě jednat o menší typ hřiště, ale uvidíme, jak dopadne veřejné setkání s občany, které je na toto téma naplánované na 12. červen letošního roku od 19.00 (viz červnový Život Úval).

S pozdravem a sportu zdar!

Petr Borecký, starosta města, 23. 5. 2017
Dobrý den, plánujete obnovovat původně dlážděnou cestu od železničního přejezdu podél kolejí směrem ke vstupu do podchodu (z ulice Vydrova)? Tato cesta zanikla během rekonstrukčních prací na železničním koridoru. Nyní v uvedených místech funguje "na divoko" něco jako ilegální parkoviště, bez příjezdové cesty a v době dešťových přeháněk je to tam kvůli tomu celé rozježděné a samá kaluž. Také jsem si všimla, že jsou v uvedeném místě odstavené doslova vraky aut, kdy není jisté, že majitel chce své auto ještě někdy odvážet. Nechalo by se to prověřit, případně tam poslat Městskou policii? Děkuji za odpověď. Černá (Vloženo 10. 5. 2017)

Dobrý den paní Černá,

v tomto místě bude vybudován zcela nový přístupový chodník a jeho okolní prostory dostanou parkovou úpravu tak, aby byl celý prostor důstojnou spojnicí centra města a nádraží. Znamená to, že v tom okamžiku z daného prostoru zmizí i parkující auta.

Celá akce je realizována ve spolupráci města a SŽDC, což bohužel i znamená poněkud pomalejší realizační postupy, především na straně SŽDC. V tuto chvíli máme vydané územní rozhodnutí, nyní se přesouváme do fáze stavebního řízení. Původně se mělo začít budovat již toto léto, v tuto chvíli se termín posouvá někam k září - říjnu letošního roku.

Jak to bude vypadat si můžete prohlédnout zde na stránkách města (mesto/majetek-a-investice-mesta/planovane-investice-mesta/?more=752#msg752).

Přeji hezký den a v budoucnu příjemnou chůzi k podchodu Vydrova.

 

Petr Borecký, starosta města, 23. 5. 2017
Dobrý den, má město Úvaly někoho, kdo odpovídá za stavební dozor? A o koho se případně jmenovitě jedná? Vadí mi, že většina ulic, chodníků a projektů napříč spektrem, jako například rekonstrukce průtahu městem, je neustále připomínkována OBČANY !!!!, a týká se to věcí, které by si město mělo ohlídat a ne se s nimi spokojit, například zabetonovaná dopravní značka v silnici, nekvalitně položené dlažby, nekvalitně krycí vrstva silnice, ale hlavně projekt neustále nabírající zpoždění (průtah městem). Pokud jsem šla náhodou skrze stavbu, což je asi dvakrát do týdne, nikdy tam nejsou přítomni více než čtyři lidé naráz, ale většinou se na této stavbě nepohybuje vůbec nikdo. Silnice Mánesova u rybníka je také tak zoufale vyhotovená, že to se nikde jinde ani nevidí, jen v Úvalech. Tak jestli má někdo za takový paskvil osobní zodpovědnost? Na Facebooku píšete, že měl být včera otevřen průjezd městem od PENNY ke hřbitovu, dokonce jako oficiální novinku a hned vzápětí se tam vymlouváte, že "opět" "asi" "zapomněl" "někdo" odstranit zákazové značky. Ale kolegyně vás alespoň poslala do patřičných míst.. (Vloženo 15. 5. 2017)

Vážená paní Palacká,

Vašemu naštvání velmi rozumím a asi Vás to překvapí - já ho s Vámi sdílím. Pojďme si ale nejprve vysvětlit okolnosti jednotlivých staveb a odpovědnosti daných osob.

První stavba, na kterou poukazujete, je realizace průtahu Úvaly, úsek Riegrova - Škvorecká. Zde je potřeba si uvědomit, že ačkoli se jedná o stavbu na území města a o stavbu, o kterou město dlouho usilovalo, jedná se o společnou akci Středočeského kraje (zastoupeného Krajskou správou a údržbou silnic - zkráceně KSÚS) a města Úvaly. Město Úvaly zodpovídá za veřejné osvětlení a chodníky, KSÚS za samotnou ulici a mosty.

Tato stavba rozhodně není bez problémů, podrobněji je popisuji na webu města (e_download.php?file=data/faq/odpoved583_1.pdf&original=Jak+s+pr%C5%AFtahem.pdf). Mohu jen říci to, že nekvalitně položené chodníky bude muset firma předělat, totéž se týká povrchu komunikace. Stavební dozor města na této stavbě zajišťuje pan Špaček z firmy Vejvoda s.r.o. a zodpovědnost celkovou (pomineme-li radu města a starostu) nese vedoucí odboru investic a dopravy, pan Petr Matura. Mohu zodpovědně prohlásit, že jak pan Matura, tak pan Špaček odvádí skvělou práci a jen díky nim se vůbec daří stavbu posouvat dopředu. Chápu, že to možná pro Vás bude v kontextu hlemýždím tempem postupující stavby znít směšně, ale za svým tvrzením si v tomto případě stojím.

Pokud se týká hrbu v ulici Smetanova - Mánesova, zde se jedná o nekvalitní práci firmy VOKA CL s.r.o. ze Zahrádek u České Lípy. S touto firmou vedeme i s pomocí právníka reklamační řízení. Komunikace bude v tomto místě opravena v létě, až skončí rekonstrukční práce v ulici Jiráskova.

Jedná se jistě o nepříjemné věci, ale ty se prostě při takovém rozsahu rekonstrukčních prací mohou objevit, byť se snažíme je minimalizovat. Každá stavba ve městě má svého konkrétního projektového manažera, který za ni zodpovídá.

Neosobuji si však patent na rozumi a proto velmi uvítám Vaše případné konstruktivní návrhy, jak celý proces kontroly staveb ve městě zlepšit a dodržet přitom podmínky zákona o veřejných zakázkách.

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 23. 5. 2017
Dobrý den, chci se opět po půl roce zeptat, kdy už konečně bude pro nerezidenty omezeno parkování v okolí nádraží, konkrétně v ulici Vítězslava Nováka, tak jak je již několik let vedením města slibováno a v dopravní studii města doporučeno. Boháček (Vloženo 16. 5. 2017)

Dobrý den pane Boháčku,

regulace parkování v ulicích v okolí nádraží bude odstartována v průběhu letošního léta, po dokončení rekonstrukčních prací v ulici Jiráskova.

Konkrétní návrh regulace parkování, na kterém spolupracovali odborníci z Dopravní fakulty ČVUT Praha, členové dopravní komise města Úvaly, ing. Tomáš Hocke a ve kterém jsme zohledňovali i připomínky občanů bude zveřejněn v průběhu června na webu a facebooku města a v červencovém Životě Úval.

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 23. 5. 2017
Vážený pane starosto, v souvislosti s vyklízením Tesco domu a blížícím se začátkem jeho demolice jsem si prohlédl archit. studii, ale nejsou tam detaily řešení nivelity pozemku okolo budoucího školního objektu. Zřejmě to bude ve stavebních výkresech, ale nejsme účastníci stavebního řízení, tak je neznáme. Podle našeho názoru bydlících přes Výmolu naproti by bylo velice vhodné, pokud by mohl být při této příležitosti terén mezi domem a Výmolou snížen a k Výmole zešikmen, jak byl před výstavbou v letech totalitního režimu, aby se zvýšila kapacita průtoku vody při povodních. Můžete, prosím, k tomu podat bližší informace? Josef Hodboď (Vloženo 18. 5. 2017)

Dobrý den pane Hodbodi,

v rámci připravované realizace rekonstrukce TESKO domku v tuto chvíli nepočítáme s nějakými zásadními úpravami pozemku mezi TESKO domkem a tokem Výmoly.

S úpravami celého koryta Výmoly (a tedy i mezi TESKO domkem a Výmolou) však počítáme v rámci v současnosti zpracovávané projektové dokumentace. Tato dokumentace je připravována na základě dohody mezi městem Úvaly a Povodím Labe. V současné době se zpracovává tato dokumentace pro účely územního řízení, jehož byste měli být účastníky. Cílem úprav ve zpracovávané dokumentaci je zkapacitnění celého koryta Výmoly v intravilánu Úval až po Prokůpčák. Zpracovatelem této dokumentace je úvalská firma HG Partner s.r.o.

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 23. 5. 2017
Dobrý den pane starosto, chtěl bych se zeptat, co se skrývá pod pojmem Zařízení staveniště pro výstavbu kanalizace umístěné u ČOV. Předpokládám, že to neznamená deponii zeminy a suti. To se určitě v POV výstavby kanalizace neobjevuje, pouze se tak děje. A pak bych se chtěl zeptat, jakou opravu Muchovy ulice si představujete, když původně obslužnou komunikaci k ČOV zatížíte mnohokrát vyšší frekvencí vozy s vyšší tonáží, než na jakou byla konstrukce vozovky navržena. Nepůjde totiž jen o lokální vysprávku případných děr, ale také o dokonale projeté koleje. S pozdravem Roman Kroutil (Vloženo 22. 5. 2017)

Dobrý den pane Kroutile,

u ČOV se nenachází žádná deponie suti. Je tam umístěna mezideponie živičného recyklátu, který jsme zdarma získali z rekonstrukce silnice I/12. Tento materiál bude použit na opravy úvalských ulic.

A samozřejmě tam bude mezideponie materiálu pro výstavbu kanalizace.

V průběhu roku 2018 bude vše vyčištěné. Jak jste si jistě coby dobrý znalec úvalských poměrů všiml, vyčistili jsme černou skládku, která dlouhá léta na místě staré střelnice byla  ...

Ulici Muchovu jsem si byl osobně prohlédnout a je v současnosti bez děr a ve slušném stavu. Pokud bude ulice těžkou dopravou poškozena, bude také opravena. O způsobu opravy teď nechci spekulovat, protože neznám rozsah případného možného poškození.

Přeji hezký den a dobrou jízdu,

Petr Borecký, starosta města, 23. 5. 2017
Dobrý den , ráda bych se zeptala, jestli v příštím školním roce už bude jezdit autobus ke škole, popř.se alespoň opět "točit" u drogerie? Děkuji za odpověď Urbanová (Vloženo 25. 4. 2017)

Dobrý den paní Urbanová,

do dokončení rekonstrukce náměstí Arnošta z Pardubic a Husovy ulice (cca srpen 2018) budou autobusy i nadále zastavovat u železničního nádraží. Ke škole/ od školy tak budou muset děti dojít od nádraží pěšky.

S pozdravem,

 

Petr Borecký, starosta města, 4. 5. 2017
Dobrý den, pane starosto, jenom by mě zajímalo, co je v plánu v prostoru pod Penny marketem, vedle Škvorecké, na pravé straně od železničního viaduktu směrem nahoru. Slyšela jsem, že snad pivovar, ale to mohou být jenom spekulace. Jsem každopádně ráda, že se prostor upravuje, jelikož tam dříve stály jakési pofidérní buňky s pofidérními obyvateli a celkově ten prostor vypadal ošklivě. Bude se případně rekonstruovat i zeď vedle chodníku? Zeď je totiž ve špatném stavu a občas mám strach, že spadne a zasype chodník.... Děkuji za odpověď. (Vloženo 26. 4. 2017)

Dobrý den paní Pájo,

Vaše informace nejsou spekulace, skutečně se v dané lokalitě připravuje pivovar, jehož investory jsou úvalští občané. Jsme s nimi v pravidelném kontaktu a součástí výstavby pivovaru bude rekonstrukce opěrné zdi, která je skutečně ve velmi špatném stavu. Zmizí i všechny ty boudy a budky a půjde tak v Úvalech o další místo, které dozná změny k lepšímu.

Věřím, že brzy se v Úvalech dočkáme naplnění verše "Kde se pivo vaří, tam se dobře daří" :-)

Hezký den,

Petr Borecký, starosta města, 4. 5. 2017
Dobrý den, právě jsem zhlédnul mapku plánu opravy ulic a chodníků v Úvalech. Jen by mě zajímalo, proč není zahrnuta ulice Grégrova, kde na jedné straně je chodník v takovém stavu, že hrozí zranění (propadané, a místy vystupující dlažby) a na druhé straně kromě toho, že chodník místy úplně chybí, za obrubníky roste tráva a v tomto současném stavu je využíván jen jako parkovací místo. Přeji hezký víkend a děkuji. (Vloženo 28. 4. 2017)

Dobrý den pane Dvořáku,

ulice Grégrova se dočkala povrchu ze stříkaného asfaltu před 3 roky a do dneška se jedná na úvalské poměry o velmi slušný povrch. V této ulici je i chodník po celé délce. Netvrdím o něm, že je v perfektním stavu a pokud jsou tam propadlá a nebezpečná místa, necháme je opravit.

Důstojné řešení by si jistě zasloužila i druhá strana ulice, ale v tuto chvíli předpokládáme řešení až po roce 2020.

S pozdravem,

 

Petr Borecký, starosta města, 4. 5. 2017
Nejde o otázku, ale spíš o upozornění. Zajímám se o železnici a proto jsem se zájmem kvitoval jednu z Vašich veřejných kamer sledující nádraží Vašeho města a provoz na dráze. V poslední době se ale často stává, že se nejspíš obsluhy kamery zmocní nějaký šmírák, co ji využívá ke sledování cestujících hraničícím až s porušováním práva na soukromí. Kdyby se to postižení dozvěděli, jistě by vznesli nejednu stížnost, což by mohlo mít v důsledku toho třeba i odstavení velmi zajímavé kamery sledující dění na dráze a nádraží z provozu, což by bylo politováníhodné. (Vloženo 2. 5. 2017)

Dobrý den pane Brázdo,

nejedná se o kamery města, ale o kamery soukromého provozovatele (myslím, že se jedná o fimu DACONET), v místě nádraží navíc umístěné na pozemku SŽDC. 

Orgánem kompetentním pro řešení případného narušování soukromí obyvatel je Úřad na ochranu osobních údajů, kam mohou dotčené osoby nebo i Vy poslat podnět k řešení.

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 4. 5. 2017

Stránka