Úvaly bez bariérÚvaĺy bez bariér

 

Technická mapa Úval a GeoportálGeoportál

 

Mapa samosprávy - ÚvalyMapa samosprávy

 

Rozklikávací rozpočet

Rozklikávací rozpočet

Aplikace CityVizor

 

Investiční mapa města

Investiční mapa města

 

Digitální povodňový plán
Povoden

 

Aktuální příjezdy a odjezdy vlakůInformační tabule o odjezdech a příjezdech vlaků

 

Bezpečné Úvaly

Bezpečné Úvaly

 

Aktuální stav hladin vodních toků v Úvalech

Výmola

 

Kamery v ÚvalechÚvaly živě

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

 

Czech POINT

 

facebook

 

posemberi

 

Street Art Úvaly

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 12
DNES: 1003
TÝDEN: 3371
CELKEM: 1034466

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Dobrý den, pane starosto, dotaz bude nejspíše patřit někam na odpor dopravy, ale třeba poradíte, týká se semaforu v Úvalech. Již několikrát se stalo, že vozidla jedoucí ze směru od Brodu při odbočení doleva na Škvorec, nestíhají včas opustit křižovatku. Stává se tak v situaci, kdy najíždíte do křižovatky na zelenou, ale v protisměru nemáte volnou mezeru mezi auty, musíte tedy čekat, až se zastaví na červenou. Bohužel téměř přesně v tom momentu dostávají zelenou na silnici od Škvorce k Penny a vznikají někdy vcelku perné chvilky, obzvláště od "hodně netrpělivých" řidičů. Je možné zkontrolovat a případně prodloužit prodlevu na semaforech, aby měli všichni možnost bezpečně a včas křižovatku opustit? Moc děkuji, s pozdravem M. Holanová (Vloženo 30.05.2018)

Dobrý den paní Holanová, 

na základě Vašeho dotazu jsme situaci řešili se správcovskou firmou, která se stará o provoz semaforu. Výsledek jednání je následující. 

1) ač je provoz na křižovatce silný, situacím, kdy je problém s odbočením směrem na Škvorec dochází relativně zřídka, především pak v ranní špičce. Četnost tohoto jevu však není taková, aby bylo nutné zavést "zelenou opouštěčku". Zavedení opouštěčky by zároveň snížilo kapacitnost průjezdu křižovatky. 

2) instalace opouštěčky by vyžadovala instalaci nových indukčních smyček a systému řízení semaforu. Jednalo by se o poměrně významnou investici, který by však řešila zatím nepříliš významný problém. 

Po zvážení všech výše uvedených aspektů jsme proto rozhodli zelenou opouštěčku zatím nerealizovat. 

Bude-li se však v budoucnu doprava na křižovatce dále zahušťovat, nevylučujeme celkovou úpravu světelného řízení provozu. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 11.07.2018
Dobrý den, chtěl bych se zeptat ohledně výstavby obchodního centra Pražská. A to z několika hledisek. První hledisko je urbanistické, kdy v dnešní době by měla být znovu tendence vracet lidi do center měst a snažit se posílit centrum města, navíc, když budeme mít brzy nové náměstí. Tato výstavba obchodního centra pouze vytáhne opět obyvatele více mimo centrum a dojde k podobnému efektu ke kterému dochází v jiných městech. Jako příklad mohu uvézt blízký Český Brod, kde po loňském otevření obchodního centra výrazně klesl počet lidí pohybujících se v centru města a v tomto důsledku také došlo k uzavření několika obchodů, přičemž další k tomu nemají daleko. Tento efekt se dá očekávat i v Úvalech, kde již dnes náměstí bývá často prázdné a obchody se zde drží jen tak tak. Další pohled je pak, co se týče samotného umístění a návrhu obchodního centra. Jednak musíme vzít v potaz vykácené zeleně (což je věc ke které bohužel dochází v celých Úvalech, včetně nově řešeného náměstí), kde se jde také proti moderním trendům, které by se měly snažit naopak zeleň ve městě maximálně podporovat, což se bohužel v Úvalech neděje. Na samotné vizualizaci obchodního centra je sice hodně zeleně, ale každý, kdo se kdy setkal s architektonickými návrhy, tak ví, že architekti vždy dávají do vizualizací zeleně co nejvíce, aby projekt vypadal lépe, ačkoliv moc dobře vědí, že to takhle nikdy vypadat nebude. Nehledě o tom, že samotná vizualizace vypadá jako by ji dělal student třetího ročníku architektury. Nicméně, moje hlavní otázka tedy je. Proč se město nesnaží být moderní v tom, jakým způsobem se uvažuje o architektuře a urbanismu města, protože moderní směr je jednoznačně proti výstavbě těchto obchodních center a naopak podporuje koncentraci lidí v centru města. Argumenty typu, že by se tím zlepšila obslužnost obyvatel z jiných částí měst je nelogická, neboť by měla být snaha o dostání právě těchto lidí více do centra města. Naopak z tohoto pohledu by mi přišla logická výstavba "centra", obchodů atd. v lokalitě na náměstí Svobody, ale lokalita Pražská v tomto ohledu nemá logické urbanistické odůvodnění. Děkuji za odpověď (Vloženo 14.06.2018)

Dobrý den pane Vedrale, 

otázky, které kladete jsou důležité a relevantní. Stejně jako Vy, i my jsme se s kolegy/ kolegyněmi a městským architektem zamýšleli nad případnými dopady výstavby OC Pražské na život v Úvalech a stejně jako Vy jsme si kladli otázku, jestli neumrtvíme centrum města. A samozřejmě jsme se zabývali i vzhledem a prostředím OC. 

Zkusím teď alespoň stručně odpovědět na jednotlivé dotazy, i když problematika je to širší a souvisí s tím, jak vůbec vnímáme fungování města a jak se nám posunuje vzorec fungování společnosti jako takové. Takže pojďme na to. 

1) Nezlikviduje OC obchody v Husově a na náměstí Arnošta z Pardubic? Nezlikviduje společenský život?

Myslím si, že nikoli. Z více důvodů. Tím prvním důvodem je, že na náměstí se koncentrují služby, které budou obyvatelé vyhledávat, ať už by OC stálo či nikoli. V první řadě je to škola a mateřská školka, hned poté jde o městský úřad, který jsme přesunuli do samého středu města. Neméně významným faktorem jsou funkční (a kvalitní) restaurace na náměstí, umístění sportoviště Sokola nebo objekt Pětašedesátky. A když už lidé na náměstí či v centru za výše uvedenými službami jsou, tak si skočí i nakoupit. 

Do budoucna, pokud se nám to podaří, bychom na náměstí Arnošta z Pardubic měli postavit i novou městskou knihovnu s kulturním sálem, což samo o sobě bude generovat další návštěvníky. 

Významným faktorem, který ovlivňuje život ve městě je kvalita veřejného prostoru. V tomto směru jsme podnikli naprosto zásadní krok spočívající v komplexní rekonstrukci centra města (blok Jiráskova - Husova - Arnošta z Pardubic - Riegrova). Kvalitní veřejný prostor s velkým prostorem pro chodce bude vyvolávat tlak na poskytování služeb pro tyto zákazníky. 

Dalším faktorem je skladba obchodů v OC. Skladbu obchodů jsme se společně s investorem snažili navolit tak, aby až na výjimky obchody v centru doplňovala a nekonkurovala jim přímo. Ten, kdo chce dnes nakoupit potraviny, tak si je třeba v Husově ulici koupí v Žabce, ale pokud mu Žabka nevyhovuje, již dnes může jet do Penny nebo do Billy. Nově umístěný LIDL tak bude konkurencí spíše pro tyto řetězce než pro obchody v centru. Připouštím, však že třeba drogerie, ZOO nebo lékárna v OC mohou mít dopad na fungování těchto obchodů v Husově nebo na náměstí.  Věřím však, že majitelé těchto obchodů se mohou s konkurencí vyrovnat lepší nabídkou služeb, znalostí svých zákazníků nebo třeba i obměnou sortimentu. 

Je tedy možné, že vznik OC Pražská může mít určitý vliv na obchody v centru města, avšak nikoli nutně k horšímu. 

2) kácení stromů a životní prostředí

OC Pražská vznikne na poli na západním okraji města. Toto pole je již od 90. let 20. století určené k zástavbě a bylo pouze otázkou času, kdy bude zastavěné a jakým typem výstavby. Jsem přesvědčen, že pro infrastrukturu města bude přínosnější, pokud tou zástavbou nebudou jen rodinné domy, jejichž výstavba bude naopak tlak na infrastrukturu vyvolávat (školky, škola, parkování v centru), ale pokud tou zástavbou bude nabídka obchodů a služeb.

Jak jsem již psal, stavba bude na poli, tedy k žádnému masivnímu kácení (s výjimkou stromů podél silnice) nedojde. V rámci výstavby naopak bude zeleň sázena a mohu garantovat, že si velmi hlídáme, aby to co bylo dojednáno, bylo také splněno. I proto má investor OC Pražská v podmínkách, že veškeré úpravy v projektu podléhají souhlasu městského architekta a zahradního architekta města. 

Nemohu souhlasit s Vaším názorem, že v Úvalech likvidujeme zeleň. Je to totiž přesně naopak. Zeleň v úvalských ulicích přibývá. Jistě, také kácíme. Ale kácíme proto, že se v Úvalech několik desetiletí do městské zeleně neinvestovalo a to se muselo projevit. 

3) umístění OC Pražská

Máte pravdu, že architekti doporučují, aby se co nejvíce příležitostí koncentrovalo do center měst - aby žila. Myslím si však, že Úvaly mají trochu opačný problém - a to je přílišná koncentrace aktivit do centra. Úvaly mají charakterem uliční sítě a umístěním vlaku v centru do značné míry charakter "hvězdicového" města. I proto je třeba nerentabilní zřizovat v našem městě okružní autobusovou linku. 

Úvaly jsou zároveň centrem hvězdice celého regionu Úvalsko (do Jiren na severu po Zlatou na jihu, od Tuklat na východě po Květnici na západě). 

Centrum města tak v souvislosti s růstem Úval (ale i výstavbou v okolních obcích) začíná být přehlcené auty a tento problém se v plné míře projeví po zprůjezdnění náměstí od podzimu letošního roku. 

Je tedy žádoucí, aby začala vznikat lokální centra se službami a obchody i mimo samotné centrum (budoucí náměstí na Hostíně, OC Pražská, výstavba u masny a případná výstavba u Horoušánek atd.). Do tohoto konceptu OC Pražská zapadá, a to i velikostně. 

Ze všech výše zmíněných důvodů si myslím, že výstavba OC Pražská by měla být v konečném důsledku pro Úvaly přínosem. Jestli skutečně bude, to ukáže až budoucnost. 

Velmi zajímavou prací na toto téma obecně je práce Mgr. Pavly Zavřelové (Analýza dopadu realizace obchodního centra na strukturu maloobchodu v centru města) z Karlovy univerzity z roku 2015 (https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/146129/)

Budete-li mít zájem, jsem připraven na toto téma s Vámi pohovořit i osobně, protože tato problematika je výrazně širší, než umožňuje formát odpovědí v rubrice "Ptáte se starosty". 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 11.07.2018
KOUPALIŠTĚ Dobrý den, dočkáme se opravy a zprovoznění koupaliště nebo budeme jen čekat na další důvody, proč to vlastně není reálně? Dočetla jsem se, že z úvěru u KB je na generální přestavbu koupaliště vyčleněno 20 milionů korun, ale peníze lze čerpat jen do března 2019. Chcete snad se zahájením rekonstrukce čekat do chvíle, kdy už tyto finanční prostředky nebude možné čerpat, aby koupaliště nemělo být za co opraveno? XY (Vloženo 23.06.2018)

Milá anonymní paní XY, 

zastupitelstvo města Úvaly na svém zasedání dne 21.6.2018 schválilo realizaci rekonstrukce úvalského koupaliště, kterou předložilo vedení města. Projektová dokumentace je tedy hotova, zhotovitel je vysoutěžen.

Práce budou zahájeny bez zbytečného odkladu v okamžiku, kdy nabude právní moci stavební povolení, což by mělo být v průběhu tohoto léta. 

Celé koupaliště by mělo být otevřeno v letní sezóně 2019.

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 11.07.2018
Dobrý den, pane starosto, rád bych se zeptal zda se uvažuje o autobusovém spojení Úvaly - Říčany. Děkuji, Pavel Dorňák (Vloženo 28.06.2018)

Dobrý den pane Dorňáku, 

v současné době ani ve střednědobém výhledu o tomto spojení neuvažujeme a ani jsme nezaregistrovali u našich občanů po tomto spojení poptávku. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 11.07.2018
Dobrý den pane starosto. Mám dotaz, nebo spíše poznatek okolo úklidového hospodářství. 1) Zdá se, že po Úvalech chybí koše na psí exkrementy a na Arnoštovi je to docela poznat. Už dnes se občas musí kličkovat. Tam chybí i obyčejné koše. 2) U nádraží je neuvěřitelná skládka. Zcela evidentně se netřídí a kdo to tam skladuje je asi záhadou. Jisté je, že se vyváží pouze popelnice ČD a ty roztrhané a polovysypané pytle odpadků jsou tam již týdny. 3) Lednice vyhozená na cestě do Přišimas. Chápu, že lidé jsou tací jací jsou a že není v silách žádném obce ohlídat obyvatele nejen své obce, ale i obcí okolních. Nicméně, děti uklízejí, dají cedulku a blbeček jede okolo a vyhodí tu televizi, tu lednici, tu plasty či odpadky. Není tedy v silách obce prostřednictvím MP, pracovníků údržby, ale i pomocí občanů eliminovat tento nepořádek? A jistě chybí i osvěta a výchova občana. Děkuji Holcman (Vloženo 02.07.2018)

Dobrý den pane Holcmane, 

psí koše na exkrementy se snažíme i na základě zpětné vazby od pejskařů umísťovat tak, aby byly vždy dobře dostupné. Pokud někde podle Vás chybí, bylo by dobře napsat přímo lokalitu, abychom mohli koše eventuálně doplnit. 

Co se týký samotného náměstí Arnošta z Pardubic, uvědomte si prosím, že v tuto chvíli je to stále stavba bez městského mobiliáře. Koše, lavičky, stojany na kola atd. budou doplněny v okamžiku, kdy budou stavební práce hotové a nebude tedy hrozit jejich poškození stavbou. A kdy se tak stane? Cca v měsících září - říjen letošního roku. 

A pak je tu v neposlední řadě faktor, který jste popsal - a to je chování samotných spoluobčanů. Jsem přesvědčen, že drtivá většina lidí je slušná, odpadky hází do košů (ideálně, pokud mohou, tak třídí) a sbírá ekrementy po psech. Pak je tady však bohužel menšina, která zřejmě ve svých bytech a domech šlape v lejnech, odpady a vajgly vyhazují na podlahu, protože jinak nepochopím, proč se tak chovají ve veřejném prostoru. Pracovníci Technických služeb by mohli vyprávět ... U těchto lidí máte úplně jedno, kolik košů a kde je ve městech, protože to tam stejně nehodí. Věřím však, že i tito jedinci časem dospějí k tomu, že to není úplně nejlepší jednání. 

S pozdravem a přáním hezkého dne

Petr Borecký, starosta města, 11.07.2018
Vážený pane starosto, ve Francii jsem viděl na podobných pěších zónách, jako je zdejší Arnošt, kolíky pro psy. Sloupek s pískem, kde se psi, kteří nesmí chodit na volno, mohou vyvenčit. Jistě je to lepší, než "očůrané" baráky nebo auta. Pak by bylo asi i vhodné vytvořit místo, kde se psi mohou volně pohybovat. Hezký den Holcman (Vloženo 02.07.2018)

Vážený pane Holcmane, 

v bezprostřední blízkosti náměstí Arnošta z Pardubic je hned několik zelených ploch, kde mohou psi konat zcela bez problémů svoji potřebu. Nepovažovali jsme tedy za nutné řešit na speciální prostor pro venčení psů přímo na náměstí. Váš podnět však předám architektům a projektantům k posouzení na příštím kontrolním dnu stavby. 

Pokud se týká očurávání rohů staveb, je to o jediném - jedná se přirozenost psa, který si značkuje teritorium a je pouze na jejich pánech, jestli jim toto dovolí. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 11.07.2018
Dobrý den pane starosto, chci se zeptat z jakého důvodu jsou realizovány zálivy obou autobusových zastávek na rekonstruovaném náměstí pouze jako částečné, když na plnohodnotný záliv (tzn autobus zcela mimo jízdní pruh) je v prostoru náměstí místa víc než dost. Zejména ve směru ke škole nebudou mít ostatní účastníci silničního provozu, objíždějící autobus v zastávce, dostatečný výhled na protijedoucí vozidla z nedaleké pravotočivé zatáčky, k níž blíže byla tato zastávka oproti původnímu umístění posunuta. Snadno pak bude docházet k nebezpečným situacím. Z mého pohledu to jde proti zdravému rozumu. Když už se náměstí tak zásadně proměňuje, byla příležitost jít bezpečnou cestou na úkor už tak rozlehlých pochozích ploch. Na jedné straně jste nechal vykácet "nebezpečné" lípy a na druhé straně vytvořit téměř ve stejných místech jiný druh nebezpečného prostoru. U lip jste argumentoval, že si případnou škodu nevezmete na zodpovědnost. V souvislosti s provedením zastávky ponese případnou odpovědnost kdo (projektanti, dopravní experti z ČVUT, normy, zastupitelstvo které tomuto provedení dalo zelenou ..)? Předem děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den. (Vloženo 12.06.2018)

Dobrý den pane Tomášku, 

podobu zálivů pro autobusy na náměstí Arnošta z Pardubic řešilo hodně odborníků - zástupci dopravní fakulty ČVUT v Praze, architekti, zástupci ROPIDu, projektanti z AF CityPlan a samozřejmě i zástupci města. 

Všichni víme, že tato zúžená podoba zálivů není ideální, ale je v daném místě v kontextu náměstí nejlepším ze všech možných řešení. Nejde o prostor šířkový, toho je opravdu dost, ale problém je prostor podélný. 

Pokud bychom udělali zálivy hluboké tak, aby autobus nijak nepřečníval do komunikace, musela by jejich délka být takřka dvojnásobná. Jenže v tuto chvíli bychom se dostali do problému s tím, že bychom nebyli schopni zajistit vjezd k nemovitostem, které v okolí autobusových zastávek jsou (výšková omezení, přejezdová omezení). Záliv v této podobě umožní osobnímu automobilu, aby autobus objel, byť s omezením. 

Alternativou bylo udělat zastávky v rovině komunikace, což by bylo dle názoru všech výše uvedených odborníků méně komfortní z pohledu plynulosti dopravy i cestujícících. Proto jsme zvolili tuto variantu. 

Pokud byste měl zájem o podrobnější informace, rádi Vám je poskytneme na odboru investic (p. Matura nebo já osobně), kde Vám můžeme ukázat i příslušnou dokumentaci (je také ke stažení na webu města). 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 22.06.2018
Dobrý den pane starosto, dovolím si vyjádřit názor k vaší diskuzi s panem Zelinkou na téma ceny za splašky z jímek. Trochu mě mrzí, že ve vaší reakci nezazněla jedna, z mého pohledu důležitá, informace. A sice, že lidé z nové zástavby (domů i bytů) zaplatili plně v ceně od developera vybudování nejen svých přípojek, ale i hlavních rozvodů vody a kanalizace (+ plynu, vozovky, chodníku, osvětlení). Náklady na sítě (a následně i nový povrch ulic a chodníků) nově budované ve starší zástavbě (nebydlí tam jen tzv "starousedlíci" ale mísí se s "novousedlíky") hradí město. Tím město, potažmo "všichni" úvalští daňoví poplatníci stejnou měrou, zhodnocují místním lidem jejich nemovitosti. Což je jim následně správně sdělováno. Místní si hradí pouze své přípojky, jejichž cena je nesouměřitelná s celkovými částkami zaplacenými lidmi z nové zástavby. Např. svého času na "nových" Slovanech šlo u pozemku s uliční hranicí v délce 20m o částku cca 300 000,- A dneska jde již o podstatně vyšší sumu (např. u výstavby v Radlické čtvrti). V tomto kontextu je až poněkud drzé požadovat kýmkoli ze starší zástavby od města kompenzace za vývoz splašků ze soukromých jímek. Hezký den. (Vloženo 14.06.2018)

Dobrý den pane Tomášku,

opravdu bych se nechtěl pouštět do debat, kdo na co platí více nebo méně - jsme všichni obyvatelé jednoho města. Jednou se investují projekty, které vyhovují jedné části obyvatel, příště zase jiné.

Starousedlíci by mohli namítat, že velká část peněz, kterou město v minulých letech investovalo, se věnovala projektům, které by nemusely vzniknout, pokud by nerostl počet obyvatel města (posilování VaK, nové školky, rozšiřování školy atd.). Jenže noví obyvatelé zase s sebou přináší dynamiku rozvoje města, služeb atd. 

Rozumím Vašemu pohledu na věc  a matematicky ve značné míře odpovídá, ale rozumím i panu Zelinkovi, který je zase frustrován tím, že zatímco v mnoha částech Úval se podařilo život posunout k lepšímu, přímo v lokalitě, ve které bydlí, se to příliš neprojevilo.

Myslím si však, že lepší, než se vzájemně obviňovat, kdo na koho více doplácí, je posunovat naše město dopředu jako celek, aby se tu žilo dobře nám všem.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Petr Borecký, starosta města, 22.06.2018
Dobrý den,pane starosto,mohu se zeptat,z jakého důvodu se musejí v Úvalech měnit názvy zastávek,proč nemoho zůstat tak jak se jmenují nyní a nepřidají se nové??Mohly by být takto ty zastávky: Úvaly,železniční stanice( u Nádraží) 304,391,423,482,484,655 Úvaly,Elektromechanika(u Elektromechaniky) 304,484,655 Úvaly,u Mlýny (u Mlýna jak je) 423 Úvaly,Husova(u Závor) 423,391,484,482 Úvaly,náměstí Arnošta z Pardubic(na náměstí) 423,391,482,484 Úvaly, Pivovar ( V Úvalech u Technických Služeb města) 391, 423,484, Úvaly, Rozc. Slovany (U Penny marketu) 423,391 Úvaly, Na Slovanech (U Hostince) 424 Úvaly, Slovany (U Billy) 424 Úvaly,u Střediska (u Střediska) 484 Úvaly,Radlická Čtvrť (jak je nyní) 391 Úvaly,u Hřbitova (u Hřbutova) 482,484 (Vloženo 02.06.2018)

Vážený pane Nováku,

obecně zastávky autobusů a jejich názvy jsou vždy stanoveny a projednávány s ROPIDem. Jinak se moc omlouvám, ale ani s odstupem času a ani po konzultaci s vedoucím našeho odboru dopravy jsem nepochopil, na co se ptáte a co vlastně navrhujete. Prosím tedy o upřesnění Vašeho dotazu.

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 14.06.2018
Važený pane starosto. Nejdříve bych Vám chtěla dodatečně poděkovat a poblahopřát k úspěšné akci rekonstrukce MŠ Kollárova. Bylo obdivuhodné vidět, jak i velmi komplikovaná situace se dá řešit a zřízení provizorní školky bylo skvělé. Teď ale ta zahrada :(. 125 dětí je ve výběhu, kde se střídá asfalt s prachem. Situace je opravdu velmi špatná. Nemají ani pískoviště. Jedno pískoviště prázdné, druhé plné plevelu a kdoví čeho. Chápu, že plocha zahrady se zvětšit nedá. Proč ale děti,které nemohou mít alespoň pískoviště? Pokusí se někdo někdy obnovit trávníky? Vím, že v tomto suchém období to není snadné, ale nemožné to není. Jděte se prosím na tuto zahradu podívat. V životě Úval se objevují fotografie pouze ze zahrad školek Pražská a Bulharská. Celé město vzkvétá a ozeleňuje se. Vím, že značné zásluhy na tom máte i vy. Prosím věnujte více pozornosti i těmto nejmenším. Velice děkuji. Drašarová (Vloženo 07.06.2018)

Dobrý den paní Drašarová,

na zahradě školky Kollárova jsem byl už před Vaším dotazem. A musím potvrdit, že v tom máte pravdu. S paní ředitelkou jsem stav školkové zahrady řešil. V době psaní mé odpovědi by již v pískovištích písek měl být.
 

Složitější je situace s trávou a herními prvky. Letošní jaro jí vůbec nepřálo, herní prvky potřebují obnovu a doplnění. Trávu budeme řešit letos v létě, spolu s údržbou a obnovou části herních prvků. Na komplexní obnovu školkové zahrady podle mne dojde cca v roce 2020, drtivou většinu volných peněz města odsaje v roce 2019 rekonstrukce koupaliště a ulice 5. května.

Věřím však, že alespoň k částečnému zlepšení stavu zahrady dojde již letos v létě.

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 14.06.2018

Stránka