Úvaly bez bariérÚvaĺy bez bariér

 

Technická mapa Úval a GeoportálGeoportál

 

Rozklikávací rozpočet

Rozklikávací rozpočet

Aplikace CityVizor

 

Investiční mapa města

Investiční mapa města

 

Digitální povodňový plán
Povoden

 

Aktuální příjezdy a odjezdy vlakůInformační tabule o odjezdech a příjezdech vlaků

 

Bezpečné Úvaly

Bezpečné Úvaly

 

Aktuální stav hladin vodních toků v Úvalech

Výmola

 

Kamery v ÚvalechÚvaly živě

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

 

Czech POINT

 

facebook

 

posemberi

 

Street Art Úvaly

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 13
DNES: 877
TÝDEN: 3016
CELKEM: 1093654

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Vážený pane starosto, odbor investic nás informoval, že ul. 5.května bude v letošním roce rekonstruována a poté nebude možné po dobu 10 let vstoupit do povrchu komunikace. Zajímalo by mě, zda se při rekonstrukci počítá s přípravou na vysokorychlostní internet nebo starousedlíci mají smůlu. Děkuji, Šochmanová (Vloženo 12.09.2018)

Dobrý den paní Šochmanová, 

starousedlíci nemají smůlu, ale štěstí :-) Optika bude samozřejmě do ulice 5. května v rámci rekonstrukce položena.

S pozdravem a přáním hezkého dne
 

Petr Borecký, starosta města, 12.09.2018
Vážený pane starosto, vážím si Vaší práce směřující k záchraně Úval, jejichž jsem mnohaletým obyvatelem. Vlivem rozhodnutí předchozích zastupitelstev, která umožnila nekoncepční a neuvážený extenzivní rozvoj bytové výstavby na takřka všech pozemcích v úvalském katastru, máte omezený manévrovací prostor, ve kterém se snažíte zachránit jakousi celistvost Úval. Obávám se, že z oněch z urbanistického hlediska naprosto chybných rozhodnutí předchozích zastupitelstev se Úvaly už zcela nevzpamatují. Město se musí budovat jako celek, je třeba dbát na provázanost všech částí a funkcí a ne jen na finanční zájmy developerů. Vaší snahy o zmírnění dopadů si vážím. Teď k mé otázce: Na Pražské má vzniknout na úvalské poměry relativně velké obchodní centrum. Obecně si myslím, že Úvaly takové centrum v této oblasti nepotřebují. Pole, louka, les atd. by se na dané místo hodily víc a byly by také užitečnější. Nicméně pozemek je už prodán a určen pro zástavbu. Volba mezi bytovou výstavbou a obchodním centrem je složitá a nejednoznačná. Když už se město rozhodlo pro obchodní centrum, bylo by dobré eliminovat negativní dopady na město a jeho obyvatele. Proto by mě zajímalo, proč se nepočítá s příjezdem k obchodnímu centru od ulice U Přeložky, kde bude navíc vybudován kruhový objezd s ulicí Jirenskou. Ulice Pražská, u které stojí rodinné domy a která vede do centra města, by tím byla ušetřena zvýšené dopravy a hluku, zjednodušil by se příjezd pro zásobování obchodního centra a centrum by bylo možné lépe oddělit od Pražské ulice například zelení. S takovým řešením se musí počítat od začátku výstavby, dodatečně by znamenalo náklady a další problémy, které investor určitě nebude chtít řešit (se skupinou Exafin mám své negativní zkušenosti). (Vloženo 31.08.2018)

Dobrý den pane Marhoule, 

souhlasím s Vámi, že mnoho problémů, které nyní v Úvalech řešíme, má původ v rozhodování radnic a zastupitelstev Úval v době před nějakými deseti - patnácti lety. 

Pozemky podél ulice Pražská jsou k výstavbě určeny územním plánem od devadesátých let, takže vždy bylo jen otázkou, kdy tam nějaká zástavba vznikne. Debatami a zvažováním všech pro a proti jsme došli k závěru, že z hlediska Úval bude lepší, když tam vznikne obchodní centrum, než další obytná zástavba. 

A věnujeme hodně pozornosti tomu, aby v konečném důsledku znamenal jeho provoz zlepšení života v našem městě - jinak by nemělo smysl ho dělat. 

Ačkoli byla plánovací smlouva s investory zastupitelstvem schválena již v červnu, i nadále s investory jednáme a upravujeme podobu centra a jeho okolí. Chceme, aby byly v maximální možné míře zachovány stromy na Pražské (aby se nekácely), aby byla dosázena izolační zeleň a také, aby se v souvislosti se stavbou okružní křižovatky na Jirenské realizoval výjezd na silnici I/12. V tomto máme s investory společnou řeč - je i jejich zájmem, aby se zákazníci dostali k obchodnímu centru ze silnice I/12 a nemuseli zajíždět na Pražskou. 

Osobně věřím, že se to povede a že finální podoba obchodního centra bude ještě o něco přívětivější, než je podoba schválená v červnu na zastupitelstvu. 

Na rozdíl od Vás mám se skupinou EXAFIN z pozice starosty města zatím jen kladné zkušenosti - vždy dodrželi, co s městem dohodli. 

S pozdravem a přáním hezkého dne, 

Petr Borecký, starosta města, 10.09.2018
Dobrý den pane starosto, děkuji Vám za odpovědi na mé dotazy ohledně parkoviště a posílení autobusových linek. Budeme tedy doufat, že se situace v dohledné době zlepší a vyjedeme bez problémů z parkoviště u nádraží. Případné vyřešení alespoň ranního spojení směr Černý Most určitě uvítáme. Hezký den Foglarová (Vloženo 06.09.2018)

Dobrý den paní Foglarová, 

věřte, že pro to uděláme maximum. S ROPIDem o posílení linek pro severní části města jednáme od léta, změny by měly platit od 10.12.2018. Uznávám, že nebylo nejšťastnější, že se začalo zrovna od září zrušením linky 304.

S pozdravem, 

 

Petr Borecký, starosta města, 10.09.2018
Dobrý den, Na Úvalském webu byla 30.8.2018 uveřejněna zpráva, že od 1.9.2018 bude zrušena linka 304. Dále zde bylo napsáno, že v současné době lze využít linku 655 z Úval na kterou navazuje linka 344. Toto sdělení, které někdo na webu publikoval, je možno považovat za vědomou lež. Každý kdo si dá tu práci a najde si zastávkový jízdní řád, autobusu linky 655 zjistí, že jediný autobus 655 v ranních hodinách, který mohou naše děti použít (ve směru na Černý Most)je v čase 6:40 (pokud neuvažujeme 4:33) . Další autobus, který do tohoto směru vyráží z Úval je autobus v 10:33, který je pro naše děti absolutně nepoužitelný. Ostatní autobusy 655 vyjíždějí z Horoušan. Rozhodnutí o zrušení linky 304 jste provedli bez jakékoli analýzy obslužnosti v tomto směru. Jak mi bylo sděleno z ROPIDu „Město Úvaly totiž pozastavilo spolufinancování jejího provozu“. Níže na tomto webu slibujete posílení linky 655 od nového grafikonu, ale jaká bude skutečnost, je ve hvězdách, protože navrhované změny ještě nejsou uveřejněné. Nemám žádný problém se změnami, které jsou prováděny koncepčně. Pokud by např. od nového grafikonu byla linka 304 zrušena a nahrazena tak, aby bylo možné se do cílového místa dostat s přestupem neměl bych s tím žádný problém. Zde byla tato linka zrušena bez náhrady. Pokud plánujete na tento podnět odpovídat, prosím, aby se tak stalo s konkrétními daty. Tím myslím, jak bude stávající situace napravena. Bylo by opravdu nešťastné, aby naše nově a pěkně zrekonstruované zastávky byly k nepotřebě. Robert Brož (Vloženo 06.09.2018)

Dobrý den pane Broži, 

mám ve zvyku vždy na všechny dotazy odpovídat konkrétně, takže tak odpovím i Vám. 

Musím se ohradit proti tvrzení, že linka 304 byla zrušena proto, že město Úvaly odmítlo přispívat na její provoz. Není to prostě pravda. Podle informace, kterou mám od pana Matury (vedoucí odboru dopravy a investic), navrhl zrušení linky 304 sám ROPID, pro její naprosto minimální využívání - přičemž se vycházelo z proběhlých sčítání cestujících v reálném provozu. Jen pro Vaši informaci, město Úvaly na tuto linku přispívalo pouhých 60 000 Kč ročně na rozdíl od linky 655, kterou doplácíme skoro 500 000 Kč ročně. 

To je na jeden spoj skoro stejně jako na všechny ostatní spoje v Úvalech. To, co jsme po ROPIDu chtěli a stále chceme, je změna rozpočítávání příspěvků na linku 655, kdy platíme velkou část trasy tohoto busu skoro až do Čelákovic, kam prakticky nikdo z Úval nejezdí (občané Úval jezdí převážně jen do Jiren, do Brandýsa jezdí jednotlivci, a takové financování je skutečně velmi neefektivní). 

Takže to, co chceme, aby platilo od nových jízdních řádů od 10.12.2018 je posílení linky 484, provázání jízdních řádů linky 655 a autobusů ve Škvorci (linky 344, 353 atd.), eventuálně zřízení linky jen na trase Úvaly, žel. st. x Jirny, pokud by posílení linky 655 vycházelo příliš draho. 

S pozdravem, 

 

Petr Borecký, starosta města, 10.09.2018
Dobrý den, Zaslechla jsem, že prý se má na podzim 2018 začít rekonstruovat ulice 5. května. Prosím o sdělení, zda je to pravda, kdy k tomu má dojít, jak bude rekonstrukce probíhat a kdy se plánuje ukončení rekonstrukce. Ptám se v zastoupení fy. AsisImport s.r.o., která má v ul. 5. května 1779 provozovnu a potřebuje mít přístup do firmy kvůli dodávkám a expedicím zboží. Děkuji předem za odpověď, E. Suchochlebová AsisImport s.r.o. 5. května 1779, Úvaly (Vloženo 06.09.2018)

Dobrý den paní Suchochlebová, 

je to pravda, pouze nevíme, jestli akce začne hned v říjnu nebo až později, protože teprve probíhá výběrové řízení na zhotovitele a pak musí start zakázky schválit rada města a rada Středočeského kraje. 

Celá rekonstrukce by měla trvat cca 15 měsíců a probíhala by tak, že by vždy byla průjezdná polovina komunikace. Průjezd bude řízen semaforem. 

Do firmy se tedy, byť s obtížemi, dostanete. 

Před samotným zahájením prací pak budou všichni obyvatelé a firmy z ulice 5. května informováni dopisem s harmonogramem prací a další informace budou viset také na webu města. 

S pozdravem, 

 

Petr Borecký, starosta města, 10.09.2018
Dobrý den pane starosto, rád bych se zeptal, zda se plánuje nějaká revitalizace hřiště pod kostelem? Místní školáci (a věřím, že ne jen oni v rámci výuky tělesné výchovy) by určitě uvítali kvalitní sportovní areal. Děkuji za reakci. Brzek (Vloženo 06.09.2018)

Dobrý den pane Brzku,

souhlasím s Vámi, že by si tato plocha zasloužila nějakou úpravu. Jako obvykle jsou tam nějaká ALE.

Tím nejzásadnějším ALE je skutečnost, že plocha je v soukromém vlastnictví a vlastník tuto plochu v podstatě "půjčuje" městu a spolkům pro pořádání veřejných akcí. S vlastníkem dlouhá léta jednáme o podmínkách převodu pozemku na město, zatím jsme dohodu nenašli, ale o jednom řešení se společně bavíme a třeba jej najdeme. 

Druhým ALE je fakt, že se jedná o jedinou takto velkou plochu v centru města, kde se dají volně pořádat různé aktivity typu poutě, koncerty, shromáždění občanů, dětské dny atd. Je otázka, jestli je vůbec žádoucí celou plochu v tomto smyslu měnit. 

Je však pravda, že plochy pro sport nebo obecně fyzickou aktivitu v centru města potřebujeme - jak pro základní školu, tak veřejnost. 

Pro základní školu máme připraven projekt kompletní rekonstrukce školního hřiště za školou na pozemcích školy. V rámci této rekonstrukce by vznikla nová sportoviště, dopravní hřiště a rozběhová dráha. Náklady jsou však poměrně vysoké (6,4 mil. Kč), takže čekáme na vypsání vhodného dotačního titulu. Více o projektu najdete na webových stránkách města, sekce připravované investice.

S představiteli Sokola (další významný vlastník pozemků v lokalitě) se pak bavíme právě o možnostech vybudování veřejného sportoviště v zadní části, za bílou sportovní halou (a tím i zachování stávající volné plochy pod kostelem). Zde jsme však zatím dále nepokročili a toto bude úkol pro příští roky. 

S pozdravem, 
 

Petr Borecký, starosta města, 10.09.2018
Pane starosto, děkuji za odpověď. Nicméně dotaz ohledně parkoviště jsem zasílala před časem i na České dráhy, a od zákaznického centra mi přišla následující odpověď: "Vážená zákaznice, informoval jsem se přímo na nádraží v Úvalech, České dráhy jsou vlastníkem pozemku, ale provozovatelem s odpovědností za parkoviště a služby tam poskytované je Městský úřad Úvaly, který má parkoviště v pronájmu. Proto je třeba situaci řešit u provozovatele parkoviště." Z této odpovědi usuzuji, že je minimálně v kompetenci města nesprávně zaparkovaná auta nechat odtáhnout či alespoň pokutovat. Ono není příjemné přijít k autu a zjistit, že nelze vyjet, pak muset jít domů pěšky a následně jít navečer zpět na nádraží a doufat, že už bude možné vyjet. Samozřejmě je mezitím třeba i řešit vyzvednutí dětí, pokud nemají to štěstí a chytí autobus, což se teď už bohužel bude stávat výjimečně. Přeji Vám hezký víkend Foglarová (Vloženo 31.08.2018)

Dobrý den paní Foglarová, 

věc není tak jednoduchá, jak se může zdát na základě odpovědi pracovnice Českých Drah. Zkusím to vysvětlit.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích (lidově řečeno Pravidla silničního provozu) nám říká, že se jeho pravidla vztahují na všechny komunikace, tedy i účelové komunikace, kterými jsou zpravidla i parkoviště. Na ostatní plochy se tento zákon buď nevztahuje nebo na něm pravidla platí (může tak určit provozovatel například u neveřejných parkovišť nebo účelových komunikací), ale policie nemůže účastníky dopravy pokutovat. 

"Parkoviště" u nádraží v Úvalech je pozemek Českých Drah, který je i v katastru evidován jako pozemek "dráha - ostatní plocha". Jak jsem již psal, několik let se snažíme tento pozemek odkoupit, ale strašně se to vleče (ne naší vinou, pozemek ani doposud nebyl katastrálně oddělen). 

Právní důsledek je jasný - nejedná se o účelovou komunikaci - parkoviště ve smyslu zákona o provozu na pozemních komunikací, už proto, že tam chybí vodorovné a svislé dopravní značení. Policie v takovém případě nikoho pokutovat nemůže, i kdyby chtěla a vše je odvislé od vzájemné ohleduplnosti řidičů. 

A kdy se situace změní? V okamžiku, kdy se nám podaří pozemek odkoupit. Pak budeme moci provést potřebné stavební úpravy a osadit značky a začít jejich dodržování vymáhat. Dle posledního slibu z vedení Českých Drah by mohli pozemek odprodat do konce roku. Jestli se tak stane, to už přímo ovlivnit vedení města nemůže. 

S pozdravem, 

 

Petr Borecký, starosta města, 05.09.2018
Pane starosto,prosím o zajištění ostříhání křovin u chodníku vedenému k nádraží. Větve od vlastníka přesahují víc jak do poloviny chodníku a z druhé strany vysoká okrasná tráva. Dnes po dešti všechno mokré. Po ránu pěkné probuzení. děkuji za vyřízení (Vloženo 03.09.2018)

Dobrý den paní Smutná, 

předávám na Technické služby města Úvaly a zajistíme nápravu. 

S pozdravem, 

Petr Borecký, starosta města, 05.09.2018
Dobrý den, má obec v dohledné době v plánu propojit Radlickou čtvrť se Slovany? Úplně by stačila stezka pro pěší (nebahnitá), aby se dalo s kočárkem či s dítětem dostat bezpečně a pohodlně (tzn. relativně po rovině) z Radlické čtvrti k rybníkům nebo do obchodu nebo prostě jen na procházku. Cesta přes Dobročovickou ani jedno nesplňuje. Je to reálné? Děkuji. Petr Křiváček (Vloženo 03.09.2018)

Dobrý den pane Křiváčku, 

propojení Slovan a Radlické čtvrti je věc, o kterou dlouhodobě usilujeme a v novém územním plánu je to i navržené jako veřejně prospěšná stavba.

V současné době chybí cca 100 m pozemků na poli mezi Radlickou čtvrtí a Slovany, které jsou v soukromém vlastnictví a majitelé je zatím odmítají prodat nebo pronajmout. Někteří by i byli ochotni pozemky věnovat, ale na druhou stranu požadují, abychom celé pole přeměnili na zastavitelné území. A tím jsme v kvadratuře kruhu.

Pokud nedojde k nějakému zásadnímu posunu v názorech majitelů pozemků, domnívám se, že ke skutečnému propojení Slovan a Radlické dojde po zastavění spodní části pole - tzv. "V Rohožni", které je už současným územním plánem určené jako zastavitelné území.

S pozdravem, 
Petr Borecký, starosta města, 05.09.2018
Dobrý den pane starosto, mohla bych se prosím ještě vrátit k Vaší odpovědi ze dne 31.8., kde píšete, že cenou za posílení linek 423,484 a 655 bylo zrušení linky 304. Můžete mi prosím objasnit, v jakých časech došlo k posílení linek 484 a 655?!? Pokud totiž porovnám současné a loňské jízdní řády těchto linek, tak jestli umím správně počítat, tak nepřibyl jeden jediný spoj a došlo pouze k nepochopitelné úpravě odjezdu těchto linek od nádraží, jak už jsem zmiňovala v předešlém dotazu. Hezký den Foglarová (Vloženo 04.09.2018)

Dobrý den paní Foglarová, 

posílení linek 484 a 655 je plánováno od nového jízdního řádu, který začíná od 10.12.2018. Jeho součástí bude i lepší provázání linky 655 na linku 344 tak, aby se v jednom či druhé směru nestalo, že cestujícím autobus ujede. 

Všechny (nejen) Vaše připomínky předáváme ROPIDu. Z reakcí některých cestujících (nejen od Vás) je zřejmé, že problém zrušení linky 304 se soustředí především na ranní spoje mezi 6:00 - 7:30 a dopravu směr Černý Most/ nádraží. Věřím, že řešení najdeme. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 05.09.2018

Stránka