Úvaly bez bariérÚvaĺy bez bariér

 

Technická mapa Úval a GeoportálGeoportál

 

Mapa samosprávy - ÚvalyMapa samosprávy

 

Rozklikávací rozpočet

Rozklikávací rozpočet

 

Investiční mapa města

Investiční mapa města

 

Digitální povodňový plán
Povoden

 

Aktuální příjezdy a odjezdy vlakůInformační tabule o odjezdech a příjezdech vlaků

 

Bezpečné Úvaly

Bezpečné Úvaly

 

Aktuální stav hladin vodních toků v Úvalech

Výmola

 

Kamery v ÚvalechÚvaly živě

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

 

Czech POINT

 

facebook

 

posemberi

 

Street Art Úvaly

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 12
DNES: 988
TÝDEN: 4548
CELKEM: 882654

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Dobrý den, dovoluji si obrátit se na vás po přečtění zřejmě dobře míněného, ale nepříliš domyšleného příspěvku paní Zuzany Indrové i se svým názorem. Byl bych moc nerad, pokud by rybník Fabrák, nebo jiný, byl obestavěn z prostředků daňových poplatníků nějakým zábradlím (vždyž by se jednalo o 200m zábradlí). Pokud paní píše o nějacích v Úvalech působících "závodnících", může přece obrátit na místní policii nebo jejich rodiče. Pokud je zná osobně, pak ale nevidím důvod, proč neuvede jejich jména, pokud se nejedná o vymyšlený argument nebo touhu někoho takového (třeba sousedovic Pepíčka) krýt. Můj názor je takový, že podobná opatření jen zvýší výdaje z městského rozpočtu a podobné exempláře stejně nezastaví (zastaví je jen výchova doma a v autoškole). Vždyť je přece základem přizpůsobit rychlost vozidla situaci, takže já nevidím důvod proč někomu stavět na cestě do rybníka nebo do stromu ještě zátarasy (nebo se auto rozhoduje samo?). Pak bychom pak mohli stejně argumentovat například, že silnice do Dobročovic je křivolaká, do při cestě do Škvorce může řidič vletět do škarpy atd. a okolo restaurace Homolka jsou hluboké škarpy. Čím víc těchto opatření bude, tím spíše to někoho ujistí, že se mu nemůže nic stát (rádobyřidiče a rádobyřidičky). Děkuji. (Vloženo 8. 2. 2018)

Dobrý den pane Vondráčku, 

můj názor je blízký Vašemu, takže tentokrát vlastně ani nemám co dodat. Možná jen pro inspiraci, jak může být člověk sám sobě nebezpečný a neuchrání ho před sebou samým nikdo a nic, přidávám odkaz na nominace pro Darwinovy ceny za rok 2017 (http://www.darwinawards.com/darwin/darwin2017.html)

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 20. 2. 2018
Vážený pane starosto, mám několik dotazů, a myslím, že by se to nemělo "tutlat", vše souvisí s rozvojovou plochou Hostín. Úvodem:)Je pravda, že jste plochu "zdědil", ale i tak může město ovlivnit, co zde bude (regulace výšková aj. a z toho plynoucí doprava). Plocha zastavitelná, lhostejno jakou náplní, zástavbu umožňuje, ale nakonec zde nic stát nemusí, respektive na části, například z důvodu toho, že nadměrně zvýší dopravu v ulici Škvorecká atd., a naopak v případě výstavby přeložky silnice I/12 ji klidně i klasicky zablokuje (což se děje například neochotou investora zvýšit odstupy od jejího koridoru kvůli hlukovým opatřením). Mimochodem dát zamýšlenou svazkovou školu s použitím dotací do bezprostřední blízkosti přeložky je sebevražda a jestli Vám tvrdí najmutý projektant, že to vyjde, nemluví pravdu, a něco není košer. Otázky: Víte,že jen první etapa má produkovat 2000 jízd osobních vozidel jednosměrně, a kudy asi pojedou? a celý Hostín až 6000 vozidel jednosměrně? (což produkuje víc než dnes celé Úvaly, v tom lepším případě Vám totiž popojíždějí na zamýšlené P+R). Jak bude řešena ČOV pro prvních 1000 nových lidí v této lokalitě (plánují 3500), jsme-li na(tedy spíš přes) její kapacitu v EO již dnes? Hodláte i zde uplatňovat etapizaci povolování zástavby? Tyto megalomanské projekty jsou totiž zcela mimo očekávaný reálný vývoj obyvatel, a koncentrují malé řešitelné problémy rozvojů tak 5 měst velikosti Úval do této plochy, a z pohledu hromadné dopravy ještě nevhodné. Je normální, aby záměry v této lokalitě diktovali hluková opatření pro strategickou přeložku I/12(vlastně i st.511), které jsou na hranici realizovatelnosti, nebo naopak? Mimochodem i to co se děje v lokalitě nyní je klasická developerská sviňárna, začnu dál a hup, máte mě u oken. S pozdravem Martin, Úvaly, naštěstí ne u Hostína (Vloženo 14. 2. 2018)

Dobrý den Martine, 

ve svém příspěvku popisujete několik problémů a průšvihů souvisejících s plochou u Hostína. A máte v nich pravdu! Právě proto jsem proti megalomanské zástavbě Hostína spolu s kolegy a kolegyněmi z Otevřených Úval již v minulosti vytrvale bojoval. A i dnes si myslím, že se jednalo o zásadní strategickou chybu všech zastupitelů a bývalého pana starosty Šťastného, kteří tuto plochu protlačili, mnohdy pod vějičkou směšných příslibů (vybudujeme třetí rybník, přispějeme milion korun pro fotbal). O oněch slavných 80 mil. Kč, z nichž velká část byla vlastně použita pro vybudování infrastruktury sloužící pro projekt Hostín, ani nemluvě. Jenže, bohužel, bylo velmi snadné přeměnit pole na zastavitelné pozemky, velmi těžká (ne-li nemožná) je však cesta zpět. 

Pokusím se však odpovědět na Vaše přímé dotazy/ připomínky.

1) Zastavitelnost území je dána územní studií zaregistrovanou na Krajském úřadu. Tato územní studie (je myslím z roku 2008) stanoví, kde budou bytové domy, kde rodinné, jaká bude podlažnost atd. Samozřejmě, tato studie zcela nesmyslně proti všem urbanistickým zásadám stanoví zahušťování výstavby na okraji města, včetně budování bytových domů. Stejnou chybu ale už město udělalo ještě dříve, kolem roku 2004, když povolilo výstavbu bytovek na dnešních Nových Slovanech. 

Na tuto studii se odkazují smlouvy podepsané v letech 2008 - 2010 mezi městem Úvaly a tehdejší společností MEI Holding, kde je tato studie stanovena jako závazná pro obě strany. 

2) Umístění svazkové školy u budoucí přeložky I/12 není optimální, ale bohužel, moc jiných možností jsme neměli. Za prvé do tohoto místa umisťuje školu již výše zmíněná územní studie, za druhé, proti škole se razantně postavili někteří obyvatelé ulice Polská, do jejíhož sousedství jsme školu původně chtěli umístit.

Jsme si vědomi, že problém hluku je v tomto místě zásadní, proto spolu s experty na hluk řešíme co nejlepší řešení odhlučnění místa (valy, zeleň, okna).

Pokud se týká přeložky I/12 a sporu mezi ŘSD a vlastníkem projektu Hostín, máte opět pravdu. Ale ... developer hájí pouze svoje zájmy (navíc dnes jsou ve vedení firmy i vlastníky projektu úplně jiní lidé než v roce 2008), což se nám sice nemusí líbit, ale je to jeho právo.

Zcela zásadní vinu na současném stavu mají ti, kteří tento projekt až k budoucí přeložce a i za ni pustili, ale také ti, kteří to odsouhlasili ze strany tehdejšího vedení Středočeského kraje a ŘSD. 

3) Pokud se týká čistírny ČOV, nevím odkud máte informaci, že jsme již dnes přes hranici její kapacity - tato informace není pravdivá. Čistírna odpadních vod je dnes podle hydraulického i látkového zatížení zhruba na 70% své kapacity a je schopna obsloužit ještě dalších zhruba 1 500 obyvatel. 

Neznamená to však, že zde nedříme problém. Město se totiž ve smlouvách v letech 2008 - 2010 zavázalo vůči investorovi projektu Hostín, že se přesně o tuto infrastrukturu postará (a proto dostalo oněch bájných 80 mil. Kč). Jenomže jen samotné rozšíření kapacity ČOV na 8 000 ekvivalentních obyvatel bude stát cca 50 mil. Kč a dalších 20 mil. Kč bude stát rozšíření na 10 000 obyvatel. Již z toho je zřejmé, jak "skvělý" obchod tehdy vedení města uzavřelo ... 

4) S počtem aut máte pravdu, a to jste podle mne optimista. Ono se k té zátěži totiž musí připočítat stálé rozšiřování Škvorce a dalších obcí v okolí Úval, takže ta lokální zátěž bude stále větší. Časem to nutně povede k dalším regulacím vjezdu aut do centra města - například zjednosměrňování ulic, preferenci cyklodopravy, autobusů atd. 

Přes to všechno se obávám, že pokud se Úvaly opravdu rozrostou na nějakých 12 tisíc obyvatel, že zde do budoucna vzniká zejména v centru prakticky neřešitelná situace. 

5) Co se týká etapizace zástavby, jedná se o problém celého územního plánu, který nyní řešíme. Jak již jsem psal v minulosti, není před námi dobré řešení, vybíráme jen z těch méně špatných. Zde se krásně ukazuje, jak důsledky některých rozhodnutí se projevují až s dlouhodobým odstupem, kdy jejich autoři třeba již dávno nejsou ve svých funkcích.  

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 20. 2. 2018
Dobrý den,pane starosto, uvažujeme o bydlení v Úvalech, snad co by nám v Úvalech chybělo je Základní umělecká škola (pro děti). Chci se zeptat,zda nebudete v Úvalech zřirovat pobočku ZUŠ ?Děkuji za info. S pozdravem Tomanová (Vloženo 19. 2. 2018)

Dobrý den paní Tomanová, 

základní umělecká škola již v Úvalech dlouhá léta funguje, pouze se formálně jedná o pobočku zřizovanou ZUŠ Český Brod. V souvislosti s připravovaným stěhováním městského úřadu uvolníme současnou budovu úřadu na adrese Pražská 276 právě pro potřeby ZUŠ. Té se tak rozšíří kapacity pro výuku, protože kapacity současné ZUŠ již zdaleka pro potřeby Úval nepostačují. 

Pokud se rozhodnete pro Úvaly, přeji Vám, aby se Vám v našem městě líbilo. Byť není všechno v našem městě dokonalé, mají Úvaly do budoucna velký potenciál!

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 20. 2. 2018
Milý pane starosto, ptáme se Vás na tyto otázky, kvůli tomu, že se v Heuréce zajímáme o lidi s hendikepem. Prosíme odepište do 12.2.2018. Kolik lidí s hendikepem bydlí v Úvalech? Je v Úvalech dost lidí s hendikepem, aby tady byla chráněná dílna? Je tu dost lidí, kteří by se o ně starali? Jak v Úvalech pečujete o lidi s hendikepem? Je v Úvalech chráněná dílna? Pokud ne, mohla by tu být chráněná dílna? Předem děkujeme, pane starosto, za to, že odepíšete. ZŠ Heuréka (Vloženo 6. 2. 2018)

Milá Základní školo Heuréka,

naše sociální oddělení ví o 7 hendikepovaných osobách, z nichž 2 žijí v ústavu a 2 se zdržují trvale mimo Úvaly.

Paní Hošková ze sociálního odboru dochází pravidelně do zbývajících třech rodin, kde hendikepované osoby žijí a individuálně s nimi pracuje. 

Zřízení chráněné dílny je bohulibý záměr, otázkou však je, jestli je v Úvalech dostatek klientů, kteří by zázemí této dílny byli schopni využívat. Pokud byste měli zájem získat více informací, kontaktujte prosím přímo paní Hamouzovou nebo paní Hoškovou z našeho městského úřadu.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Petr Borecký, starosta města, 8. 2. 2018
Dobrý den, pane starosto. Chtěla bych se zeptat, jestli se dočkáme i nového chodníku v ulici Škvorecká? Určitě by to všichni obyvatelé Slovan velmi ocenili. Bylo by možné z parkoviště u nádraží odstranit betonové záterasy a dřevené palety, které tam zbytečně zabírají minimálně 4 parkovací místa? Děkuji za odpověď a za vše, co v Úvalech děláte. S pozdravem, Tereza Holečková (Vloženo 2. 2. 2018)

Dobrý den paní Holečková,

nového chodníku ve Škvorecké na Slovany se určitě dočkáte. Podobně, jako byla rekonstruována ulice Škvorecká směrem od semaforů dolů k Riegrově, bude rekonstruována i Škvorecká směrem od semaforů na Slovany. 

Původně jsme měli v plánu zahájit společně s Krajskou správou a údržbou silnic tuto rekonstrukci již v roce 2018, bohužel se však protahuje získání nezbytného územního rozhodnutí a stavebního povolení.  

Součástí této rekonstrukce bude i vybudování nových autobusových zastávek. V tuto chvíli odhaduji, že by k rekonstrukci mohlo dojít někdy kolem roku 2019 - 2020.

Pokud se týká dotazu ohledně betonových zátarasů, tak ty na parkovišti ještě zůstanou. Ona menší plocha, ohraničená z jedné strany zátarasy a z druhé nádražním domkem, totiž bude od letošního jara sloužit jako zázemí stavby propojovacího chodníku od závor a parkoviště pro kola. Teprve po dokončení této stavby budou betonové bloky odstraněny.

Věřím, že se letos opět podaří naše město posunout o kus dopředu.

Přeji Vám hezký den

Petr Borecký, starosta města, 6. 2. 2018
Dobrý den, pane starosto nemáte obavy, že když projde návrh na placení odvozu odpadů podle vyprodukované váhy netříděného v popelnicích (snad jsem to dobře pochopila v žú), nastane zase období plnění obecních košů a černých skládek, kterých jsme se, zdá se, trochu zbavili? Alena Janurová (Vloženo 2. 2. 2018)

Dobrý den paní Janurová,

platba za skutečně vyprodukovaný odpad v domácnosti je asi nejspravedlivější cestou, jak zohledňovat a zvýhodňovat občany, kteří třídí oproti těm, kteří tak nečiní. Ostatně, tímto směrem se vydává postupně i evropské a české právo.

Máte ale pravdu, riziko, že nám začnou přibývat černé skládky a plnit se obecní koše existuje. Ostatně, známe to z 90. let. Věřím však, že jsme od té doby jako společnost natolik vyspěli, že se tak dít nebude. Ve Starém Hradišti, Velkém Oseku nebo Fulneku tyto systémy zavedli a zatím se jim obavy, které popisujete, nenaplnily. Chci věřit, že tomu tak bude i u nás, v Úvalech.

Přeji hezký den a poloprázdnou černou popelnici :-)

Petr Borecký, starosta města, 6. 2. 2018
Dobrý den pane starosto. Zajímá mne,kdy přijde do schvalovacího řízení Váš projekt hřiště s umělým povrchem na Slovanech.Nenašla jsem. Moc děkuji za odpověď do mého e-mailu. Zuzana Indrová (Vloženo 29. 1. 2018)

Vážená paní Indrová,

projekt realizace výstavby hřiště s umělým povrchem byl radou města schválen dne 21.3.2017. V současné době je zpracovávána projektová dokumentace a inženýring. Samotná realizace hřiště proběhne cca do jednoho roku od okamžiku kdy bude vydáno pravomocné stavební povolení.

Více informací můžete nalézt na webových stránkách města (mesto/majetek-a-investice-mesta/probihajici-investice-mesta/?more=768#msg768)

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 31. 1. 2018
Dnes ještě jednou. Pane starosto byla jsem v tomto týdnu svědkem nebezpečné situace u rybníku Fabrák. Za zatáčkou, tam kde končí chodník,bylo auto uvízlé pravými koly již ve srázu do rybníka.Jinému autu se je podařilo vytáhnout. Myslím si,že je tu kolem rybníka více takových nebezpečných míst - třeba,když se sjíždí z Bulharské ulice a zahýbá doleva nad rybníkem. Podle mne by tu měly být nějaké zábrany. Občas tu projíždějí místní "závodníci"a provoz je tu nyní docela velký,když se objíždí náměstí. (Vloženo 29. 1. 2018)

Dobrý den paní Indrová,

dle informací od odboru dopravy, městské i státní policie se nejedná o místo, kde by bylo registrováno zvýšené množství nehod.

Po dokončení rekonstrukce náměstí se provoz v této lokalitě opět zklidní.

Budování zábran proto v těchto místech nyní neplánujeme.

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 31. 1. 2018
Dobrý den pane Borecký, zajímalo by mne, jak to vypadá s rekonstrukcí koupaliště. Dívala jsem se na stránky města, kde jsou informace o koupališti. Poslední příspěvek je zde ze 6.10.2017. V aktuálním Životě Úval není koupaliště uvedeno ani v probíhajících projektech města. Bude tedy letos koupaliště zrekonstruováno a otevřeno? Děkuji S pozdravem Martina Krejsová (Vloženo 12. 1. 2018)

Dobrý den paní Krejsová,

loni na podzim proběhly přípravné práce pro rekonstrukci koupaliště – demoliční práce starého objektu filtrace, sprch, dětských brouzdališť a zbytku nebazénového zázemí koupaliště. Současně společnost Centroprojekt zpracovávala projektovou dokumentaci pro rekonstrukci bazénů a filtrace vody. Na konci ledna bude předána dokumentace pro provedení stavby a bude vyhlášena veřejná soutěž na zhotovitele prací. Počátkem dubna by se tak měly rozběhnout samotné stavební práce tak, aby v létě mohlo být koupaliště alespoň v částečném provozu otevřeno (dodělávky nebazénových částí koupaliště budou probíhat nejspíše i v létě a na podzim).

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 23. 1. 2018
Dobrý den, chěla jsem se zeptat na omezení nákladní dopravy před školou v době 7:30 - 8hodina. Tato domluva již neplatí? Minulý týden (Po/Ut) jsem doprovázela syna do školy a několik nákladních vozů jelo před školou. SPZ nevím, ale dopravce Mizera. Co jsem si v minulosti všimla bylo, že řidiči hledí do mobilu a jedou.... Je to hazard se zdravím dětí, prosím obnovte omezení. Děkuji J. Cardová (Vloženo 20. 1. 2018)

Dobrý den paní Cardová,

stavba ví, že mezi 7:30 - 8:00 nemají u školy jezdit a pokud už nutně musí, tak má být u řidiče doprovod, který zajistí bezpečnost. Včera jsem na základě Vašeho podnětu o tom mluvil se stavbyvedoucím, panem Šimkem. Slíbil mi, že na to dohlédne, jedná se o nekázeň jednotlivých řidičů. Stejné instrukce má městská policie.

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 23. 1. 2018

Stránka