Úvaly bez bariérÚvaĺy bez bariér

 

Technická mapa Úval a GeoportálGeoportál

 

Rozklikávací rozpočet

Rozklikávací rozpočet

Aplikace CityVizor

 

Investiční mapa města

Investiční mapa města

 

Digitální povodňový plán
Povoden

 

Aktuální příjezdy a odjezdy vlakůInformační tabule o odjezdech a příjezdech vlaků

 

Aktuální odjezdy autobusů

Aktuální odjezdy autobusů

 

Bezpečné Úvaly

Bezpečné Úvaly

 

Aktuální stav hladin vodních toků v Úvalech

Výmola

 

Kamery v ÚvalechÚvaly živě

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

 

Czech POINT

 

facebook

 

posemberi

 

Street Art Úvaly

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 9
DNES: 85
TÝDEN: 2720
CELKEM: 1440701

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Dobrý den pane starosto. Nemám přímo na Vás dotaz, spíše takové zamyšlení. Přečetla jsem článek o obnově Nachlingerova parku. V plánu je výsadba nových keřů a stromů - samé listnáče, žádný jehličnan. Docela mě mrzí, že se jich pár nevysadilo, třeba taková borovice má velice silný, pozitivní náboj. Ale možná, že se s výsadbou jehličnatých stromů počítá při obnově v pásu lesa za MŠ směrem ke křižovatce na Prahu, kde byla provedena také silná probírka. Zarazilo mě, jak velký počet lísky obecné bude vysázeno. Líska obecná je významný alergen již od ledna. Vzhledem ke třem školkám v blízkém okolí - na Úvaláku, v Kollárově ulici, lesní školka a skautská chata, tak se zamýšlím, jestli to nebude alergickým dětem vadit. Děti z MŠ v tom lesíku trávily dost času. Též jsem si přečetla, že bude vysazeno 62 ks Brslenů. To je zase pro změnu keř, který je jedovatý a na podzim láká děti svými oranžovými čepičkami. Mě osobně by se líbilo ještě doplnit výsadbu keřů nějakými rostlinami pro pastvu motýlů. Třeba Krušina olšová? Ale té lísky se mi zdá opravdu moc. Ve velkém množství ty keře nepůsobí vzhledně. To je ale jen můj dojem, nejsem odborník. Snad se nám do lesoparku opět vrátí veverky, které přijdou posbírat oříšky. S pozdravem Dudová Jana (Vloženo 20.03.2018)

Dobrý den paní Dudová, 

Váš dotaz, resp. úvaha se týká oblasti, které opravdu, ale opravdu nerozumím. Požádal jsem tedy o odpověď na Vaši otázku zahradního architekta města, pana Lukáše Štefla, kterou s jeho dovolením přetiskuje. Snad v ní najdete odpověď na to, co Vás zajímá. 

Hezký den

Petr Borecký

 

Dobrý den paní Dudová,
děkuji za dotaz, resp. podněty do diskuze. Pokusím se na ně stručně reagovat.

1) To že mezi novými stromy jsou pouze listnáče, bylo cílem. Jehličnaté stromy v parku zcela převažují a bude tomu tak i po obnově. Cílem bylo doplnit právě listnaté stromy pro jejich ekologické i estetické funkce a porost parku tak promísit. Na stávajících borovicích lesních je v parku velmi cenné to, že tvoří stejnověký porost (to dává parku tu úžasnou atmosféru která tam je). Do tohoto nebylo nijak zasahováno (mimo pokácení několika špatných jedinců). Z borovic se tak v parku můžeme všichni těšit i v budoucnu.

2) líska tam je záměrně, jakožto domácí keř (důležitá ekologická funkce, biotop pro živočichy apod.). Je situována především do okrajů, kde má tvořit okrajové clony parku (odclonění, ohraničení). To že je alergen víme, ale alergenní je velká část dřevin. V okolních zahradách v širším okolí je tolik lísek a jiných alergenů že tímto nějak zásadně nenarušíme situaci. Mnohem větší problém jsou vzrostlé břízy, vrby, topoly, lípy a koneckonců především velká část zemědělských plodit, kdy pyl se do lokality dostane větrným prouděním opravdu ze širokého okolí. Osobně jsem alergik, takže situaci nijak nezlehčuji, ale nepředpokládám, že výsadbou lísek do obvodu parku, nějak zásadně změníme stávající situaci.

3) ano, máte pravdu, brslen je jedovatý. Stejně tak je jedovatý tis, který před obnovou v parku rostl desítky let na ploše více jak 170 m2, který také „láká“ červenými plody – málokterý předškolák tuší, že musí vyplivnout jedovatou pecku…. Řešením by bylo tedy odstranit i všechen tis? Předpokládám, že děti neměly do teď vstup do parku kvůli tisu zakázán?  Asi nedokážeme udělat úplně sterilní prostředí.  Úplně malé děti se v parku bez dozoru předpokládám pohybovat nebudou. Mám roční dcerku a také jí na procházce musím vysvětlit, že kamínky se do pusy nestrkají…. toto je dle mě to samé. U těch větších dětí je dobře, že jim paní učitelky, vychovatelky, či rodiče mohou vysvětlit co a jak – to je koneckonců taky jeden z cílů obnovy parku - edukace. Opět to nechci zlehčovat, ale velká část dřevin, kolem kterých denně chodíme je jedovatá. Zde je důležitá práce nejen rodičů, ale pedagogů ve školce a prvním stupni ZŠ, aby dětem tyto věci vysvětlili a poučili je. Úplně malé děti je nutno hlídat.

4) krušina olšová je pěkný keř, souhlasím. Ale svými nároky není zcela vhodný do parku (preferuje spíše vlhčí stanoviště). Dřevin atraktivních pro motýli a hmyz ale v parku přibude hodně.

5) zda lísky ve větším množství působí vzhledně je asi věc názoru. Mě osobně se líbí, jde o výrazný podzimní atraktivní barvič. Jak ale píšu, to je věc názoru.

Pokud bych Vám mohl ještě na něco odpovědět, jsem k dispozici.
S pozdravem
Lukáš Štefl, autor projektu Regenerace Nachlingerova parku v Úvalech
Petr Borecký, starosta města, 03.04.2018
Vážený pane starosto, v souvislosti se stavební činností na poli U Horoušánek se nám značně zkomplikoval přístup k zasakovacímu pásu. Jakási neoficiální cesta vedla od ul.Šámalova přímo k zasakovacímu pásu. Nyní se tudy již projít nedá. Člověk musí jít buď oklikou přes ul. E.E.Kische (což je na každodenní chození dětí, někdy i vícekrát za den, opravdu o hodně delší) a nebo zvolit variantu chůze po silnici (dost nebezpečné). Při schůzi s občany v lok.U Horoušánek jste říkal, že se pokusíte vyjednat proluku mezi nově vzniklými domy, aby byl přístup od ul.Šámalova zachován. Povedlo se to ? Nebo jsme o tento přístup již trvale přišli ? Šlo by příp. vyjednat přístupovou cesta k "zasakovači" např. po druhé straně remízku ? Možná se to zdá jako malicherná věc, ale nám to značně zkomplikovalo přístup k hromadné dopravě (autobusová zastávka Úvaly, rozc.Horoušánky), kterou se snažíme využívat... Děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním hezkých jarních dní Š.Kopková (Vloženo 21.03.2018)

Vážená paní Kopková, 

dle slibu společnosti Nanette měla zůstat pěšina podél strouhy zachována, nezastírám však, že v současnosti jsou vztahy mezi městem a touto společností velmi složité. Společnost Nanette totiž pozemky odprodala až ke strouze, takže v podstatě jediná možnost, jak se dostat k pásu přímo ze Šámalovy je po druhé straně strouhy. Zde jsou majetkoprávní vztahy velmi komplikované, protože je zde celkem 6 pozemků s 14 různými majiteli. S ohledem na vývoj situace kolem zástavby realizované společností Nanette zde zkusíme s majiteli vyjednat odprodej těchto pozemků, abychom mohli zajistit co nejkratší cestu na zasakovací pás. 

Pokud se to nepodaří, bude zůstávat náhradní varianta po východní části budované zástavby (tato varianta je cca o 200 m delší).

Je mi líto, že Vám nyní neumím dát lepší odpověď. 

S pozdravem
 

Petr Borecký, starosta města, 03.04.2018
Dobrý den, pane starosto, chtěl bych se vás zeptat na situaci kolem komunikací v lokalitě U Horoušánek. V současné době zde probíhá výstavba inženýrských sítí. V této souvislosti jsem v jedné z vašich odpovědí našel tuto odpověď týkající se dané lokality, cituji: "Skutečností je, že investoři budou moci budovat své domy až tehdy, až město Úvaly převezme dobudované sítě a komunikace." Nicméně v současné době nejsou dobudovány ani komunikace v dotčené lokalitě, ani příjezdové cesty. A přeci už jsou zde základy dvou domů a další se pravděpodobně chystá. Jak tedy město zajistí, že komunikace budou dobudovány? Děkuji. S pozdravem Jiří Smejkal (Vloženo 25.03.2018)

Dobrý den pane Smejkale, 

vztahy mezi městem Úvaly a společností Nanette ohledně nové zástavby u Horoušánek jsou velmi složité. Společnost v současné době neplní všechna ujednání ve smlouvě. Situaci nyní řeší odbor investic města, právníci a také nadřazený úřad v Brandýse nad Labem. Cílem všech kroků je donutit společnost, aby plnila své závazky ze smlouvy tak, jak bylo ujednáno.

V tuto chvíli Vám s odkazem na probíhající jednání a správní řízení nemohu dát podrobnější odpověď. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 03.04.2018
Dobrý den pane starosto, rád bych se Vás v souvislosti s uveřejněnými články v minulém týdnu na www.uvaly.cz  požádal o vysvětlení územního plánu a možnosti výstavby ve dvou lokalitách a sice Pražská a náměstí Svobody. Podle současného platného ÚP lze na náměstí Svobody umístit „občanské vybavení – komerční zařízení malá a střední“. Patří do tohoto vymezení byty a bytové domy jak plánuje společnost Fisolta? V lokalitě Pražská je území nazvané „U Škvorecké obory“ podle platného územního plánu určené pro „byty“ a ne obchodní centrum. Přesto se zde plánuje, jak je uvedeno v jiném článku na www.Uvaly.cz.   Nebo se již dnes máme pro budoucí výstavbu řídit navrhovaným ÚP, kde obchodní centrum v lokalitě Pražská být může avšak na náměstí Svobody by se nesměly stavět bytové domy/jednotky?. Děkuji. S pozdravem Štěpán Jaroch (Vloženo 28.03.2018)

Vážený pane Jarochu, 

to, co se v jednotlivých částech města smí nebo nesmí stavět, určuje platný územní plán Úval a platná vyhláška o závazných částech územního plánu města Úvaly. Obojí je ke stažení v sekci Územní plán na webových stránkách města. Výklad této vyhlášky provádí po novelizaci stavebního zákona v rámci územního a stavebního řízení nadřízený orgán - v tomto případě odbor územního plánování v Brandýse nad Labem. 

Nicméně, abych neutíkal z Vaší otázky. Byť je oblast horního Úvaláku určena jako obytné území, ve výše zmíněné vyhlášce se uvádí, že v těchto územích jsou "... výjimečně přípustná maloobchodní zařízení, nákupní střediska, zařízení veřejného stravování a nerušících služeb ...." atd.  Tedy navrhované obchodní centrum je s touto vyhláškou v souladu. 

Pokud se týká lokality Náměstí Svobody, tak zde se jedná o včeobecně smíšené území, kde vyhláška jasně uvádí, že se jedná o území "... vhodné pro výstavby bytových domů .... V území je vhodné umisťovat maloobchodní zařízení, obchodní domy ... zařízení pro správu města". Text je velmi dlouhý, proto jsem některé body vytečkoval, ale jak jsem psal výše vyhlášku si můžete v plném znění stáhnout z webu města. 

V této souvislosti bych rád upozornil, že web UVALY.CZ je soukromá webová stránka a informace, které jsou zde uváděné, nejsou oficiálními informacemi města nebo jiných veřejných institucí. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 03.04.2018
Dobrý den pane starosto, rád bych se Vám položil ještě jednu otázku samostatně a to opět v kontextu s články na www.uvaly.cz. Jakou vizi či koncepci výstavby dalších supermarketů má Město v západní částí Úval ? Jaké jsou preference města stavět obchodní centrum/supermarket? V obou lokalitách náměstí Svobody i Pražská ? Pouze v jedné (v které) ? (Vloženo 28.03.2018)

Dobrý den pane Jarochu, 

ani jeden ze záměrů není v rozporu s vizí vedení města Úvaly. Oblast horního Úvaláku je již přes 20 let určena k zástavbě. Velmi chápu, že se mnoha lidem líbí v daném místě více pole než zástavba. Mě také. Ale toto se mělo řešit v době, kdy se schvaloval platný územní plán města - tedy před těmi 20 lety. 

Jestliže tedy máme v dané lokalitě území určené k zástavbě, tak je pro město lepší, když tam nebudou jenom domy, ale také nějaká vybavenost a k té obchody patří. Pomůže se tím navíc západní a severní části města, kde komerční infrastruktura chybí a naopak je přetěžován jih města.

Co se týká Náměstí Svobody, tak jste se mne na názor ptal již na veřejné diskusi, kde jste byl přítomen a tedy ho znáte. Nevadí, zopakuji jej: navrženou přestavbu Náměstí Svobody ze stávající podoby považuji (pokud bude projekt proveden v navržených parametrech) za přínosnou pro město a jeho centrum. Otázkou do diskuse je skutečná velikost obchodních ploch, uvidíme jaký vývoj přinesou další jednání s investorem. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 03.04.2018
Vážený pane starosto,chtěla bych se Vás zeptat jak to bude letos s velmi oblíbeným Úvalským trhem. Napřed bych Vám chtěla poděkovat za povolení Úvalského trhu koncem minulého roku. Děkují Vám i hodně Úvalských občanů s kterými jsem mluvila. Hovořila jsem s prodejci a chtěli by rádi zahájit prodej 3.3.2018 v tyto dny v týdnu: čtvrtek, pátek a sobota. Ve čtvrtek a pátek by se jednalo o jednoho prodejce. Doufám,že nám úvalákům vyjdete i tentokrát vstříc a trh při dobré vůli i přes probíhající rekonstrukci letos na náměstí umožníte. Náměstí je totiž tradiční místo v Úvalech na trhy. Děkuji za sebe a všechny Úvalské,kteří na trhu rádi nakupují. Děkuji za odpověď. Věra (Vloženo 21.02.2018)

Dobrý den paní Klimtová, 

zatím prodejce na náměstí, byť bychom rádi, pustit nemůžeme - stavba postupuje rychle dopředu a z hlediska bezpečnosti provozu, prodávajících i nakupujících to nyní není možné.

Rádi však trhy umožníme v okamžiku, kdy bude moci být otevřena alespoň spodní polovina náměstí. 

Omlouvám se, že jsem Vám nemohl dát lepší odpověď a děkuji za pochopení. 

S pozdravem

Petr Borecký, starosta města, 29.03.2018
Dobrý den pane starosto, chtěl bych se zeptat , kdy začne MP fungovat i o víkendech? V této době dochází nejvíce k porušování občanského soužití a obtěžovat státní policii mi připadá dosti nešťastné. Pokud si dobře vzpomínám, tak to bylo slibováno až bude mít MP plný stav. Uvažuje se tedy se zavedením víkendových služeb tak, jak je tomu v okolních obcích ?( Zápy, Šestajovice, Nehvizdy)Děkuji za odpověď J.Fridrich (Vloženo 16.03.2018)

Dobrý den pane Fridrichu, 

aby mohla městská policie fungovat po dobu 7  dnů v týdnu (již vůbec nehovořím o nepřetržitém provozu), musí mít alespoň 8 strážníků. V současnosti jich máme 6. A již několik měsíců se nám nedaří nové strážníky získat - vhodní lidé prostě na trhu nejsou ... 

V současné době (a nejspíše i minimálně letos) tedy městská policie bude fungovat ve stávajícím režimu s tím, víkendové služby budou nárazové a budou vázány na případné konání větších akcí ve městě. 

Stále však platí, že v případech rušení veřejného pořádku je zde k dispozici i státní policie, od toho ji tu koneckonců také máme. 

Rušení veřejného pořádku však můžete nahlásit i ex post podnětem ke správnímu odboru našeho městského úřadu a pak bude věc řešena v přestupkovém řízení. Zde je však třeba z Vaší strany zajistit důkazy (foto, video, svědecké výpovědi)

S pozdravem, 

Petr Borecký, starosta města, 29.03.2018
Dobrý den, pane starosto, chtěl bych Vás požádat o zajištění aktualizace počtu obyvatel a počtu čísel popisných na stránkách města (poslední aktualizace je před více než dvěma lety). Dále bych Vás chtěl požádat o informaci, jestli se plánuje veřejné osvětlení v ulici V. Špály. Tuto ulici používám velice často v nočních hodinách a bez čelovky si to nedovedu představit. Jak potom musí být obyvatelům zde bydlícím. Dále bych Vás chtěl požádat o informaci, v jakém horizontu bude vybudován povrch ulice Kollárova (zvláště od ulice Josefa Lady k ulici V. Špály). Tento katastrofální stav se zde ještě zhoršil po opravách vodovodní sítě. Děkuji za Vaši odpověď. Zdeněk Javůrek (Vloženo 19.03.2018)

Dobrý den pane Javůrku,

o aktualizaci počtu obyvatel a čísel popisných jsem požádal kolegyně ze správního odboru, které to mají na starosti. Věřím, že to v brzké době zajistí.

Co se týká další části Vašeho dotazu, tak mohu odpovědět, že v ulici V. Špály počítáme jak s veřejným osvětlením, tak vodovodem i kanalizací a následnou finální úpravou povrchu. Pokud se týká veřejného osvětlení, tak by se na něj mohlo dostat buď letos nebo příští rok.

Povrch v ulici Kollárova (a vůbec na celém horním Úvaláku) je strašný desítky let, rozhodně se nejedná o záležitost poslední doby. Byl jsem se tam nedávno podívat a naopak mi přijde, že po dodělání oprav šoupat je povrch dokonce o něco malinko lepší - i když lepší jen v kontextu místa. Rada města zveřejnila již loni v létě parametry projektu postupné likvidace hliněných ulic ve městě a samozřejmě se zde počítá i s horním Úvalákem. A kdy by na tyto ulice mělo dojít? Předpokládám, že se tak stane do roku 2020 - 2021.

S pozdravem a nočním pochodům zdar!

Petr Borecký, starosta města, 19.03.2018
Dobrý den, moc se mi líbí navrhovaný nový vzhled náměstí Svobody. Chtěla bych vědět zda jsou již známé termíny prací a kam by se po čas bourání a výstavby přestěhovala pobočka České pošty. Děkuji Ticháčková (Vloženo 08.03.2018)

Dobrý den paní Ticháčková, 

pokud se podaří plánovací smlouvu s investorem schválit na dubnovém zastupitelstvu, chtěl by investor do poloviny příštího roku (2019) získat stavební povolení a následně by chtěl začít s výstavbou. 

Otázka dočasného umístění pošty po dobu výstavby je teprve předmětem diskuse s investorem. Jedna z variant řešení jsou kontejnerové buňky (podobné řešení jako při rekonstrukci MŠ Kollárova), které by byly umístěny na části parkoviště pro auta u nádraží. Ve hře jsou i další varianty, přeci jen - do začátku případné výstavby je před námi ještě cca rok a půl. 

Jsem rád, že se Vám návrh zástavby líbí. Osobně jsem přesvědčen, že tento projekt velmi pomůže širšímu centru Úval. 

S pozdravem a přáním hezkého dne, 

Petr Borecký, starosta města, 14.03.2018
Dobrý den pane starosto,dnes jsem šla cestou k Donátu od Hostýna.Někde jsem četla,že hodláte úvalský úsek také něčím vysypat. Když už je to tak od katastru Škvorce,zdá se mi to vhodné.Dá se tu pak jít s kočárkem a také na kole o dost lépe. Zda se také počítá s výsadbou nových stromů podél?Děkuji za odpověď. Indrová (Vloženo 11.03.2018)

Dobrý den paní Indrová, 

informace, kterou jste dostala, není správná. Úvalskou část stezky k Donátovi určitě asfaltovat nebo vysypávat recyklátem nechceme. Budeme ji jako doposud udržovat sekáním v přírodní podobě. Můj osobní názor je, že realizací cest ze stříkaného makadamu na škvoreckém katastru dostal genius loci stezek U Donáta ránu, ze které se asi již nevzpamatuje. Uznávám nicméně, že pro kola a kočárky je současná podoba cest pohodlnější.

Obnovu stromořadí do budoucna plánujeme, ale až poté, kdy budeme jasně vědět, kdy a jak bude probíhat výstavba čtyřpruhé přeložky Úval, aby se se nestalo, že stromy, které nyní zasadíme, budeme třeba za 5 let kácet. 

S pozdravem a přáním pěkných procházek U Donáta, 

Petr Borecký, starosta města, 14.03.2018

Stránka